سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلودگي هوا در زنان باردار؛

احتمال به دنيا آوردن فرزند مبتلا به اوتيسم افزايش مي دهد

نتايج مطالعات جديد در آمريکا نشان مي دهد زنان بارداري که در معرض سطح بالاي آلودگي هوا قرار مي گيرند ، تا دو برابر احتمال به دنيا آوردن فرزند مبتلا به اوتيسم در آنها در مقايسه با ديگر مادران بيشتر است .

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛ آندرا رابرتس سرپرست تيم پژوهشگران مرکز پزشکي هاروارد اعلام کرد :‌ «‌ يافته هاي ما نگراني کارشناسان را برانگيخته است . بسته به سطح آلودگي هوا ، خطر ابتلا به بيماري اوتيسم يا "‌در خود فرماندگي" در  فرزندان حدود 20 تا 60 درصد از زنان تحت مطالعه که در نواحي آلوده زندگي مي کردند بيشتر از ديگران است . »

اين اطلاعات پس از بررسي گسترده بيش از 116 هزار پرستار از سال 1989 تاکنون به دست آمده است و طي تحقيق عوامل جانبي ديگر همچون سطح درآمد ، تحصيلات و استعمال دخانيات مورد بررسي قرار گرفت.

نتايج اين بررسي نشان داد  احتمال ابتلاي فرزند زنان بارداري که در نواحي با هواي بسيار آلوده با سطح آلاينده بالاي جيوه ساکن هستند  به اختلال مغزي ‌اوتيسم ، در مقايسه با زناني که در نواحي کمتر آلوده زندگي مي کنند ، تا دو برابر افزايش پيدا مي کند .

وقتي آلاينده هاي ديگري نظير سرب ، منگنز ، متيلن کلرايد و فلزات ترکيبي ديگر به آلاينده هاي هوا اضافه مي شود احتمال ابتلاي فرزند به اوتيسم تا حدود 50 درصد بيشتر مي شود .
اوتيسم يک اختلال مغزي است که هر 88 نفر در آمريکا يک نفر به آن مبتلا مي شود . اين آمار در انگليس يک به صد است .

نتايج اين بررسي نشان مي دهد سطح فلزات و ديگر آلاينده هاي خطرناک بايد به طور مرتب در خون زنان باردار مورد آزمايش قرار  بگيرد .

پژوهشگران دانشگاه هاروارد اعلام کردند اين تحقيقات نخستين مرحله از يک مطالعه گسترده ملي به منظور بررسي ارتباط ميان آلودگي هوا و ابتلا به اختلالات رفتاري محسوب مي شود . يافته هاي اين تحقيق در نشريه علمي چشم اندازهاي بهداشت زيست محيطي منتشر شده است .

برچسب ها: باردار ، آلودگی ، هوا ، اوتیسم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.