سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران به‌عنوان ریاست کمیسیون تجارت و توسعه آنکتاد انتخاب شد

معاون مدیرکل امور سیاسی بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پنجمین نشست کمیسیون تجارت و توسعه آنکتاد به ریاست این کمیسیون انتخاب شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، " رضا نجفی "  معاون مدیر کل امور سیاسی بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پنجمین نشست کمیسیون تجارت و توسعه آنکتاد که از دوشنبه 27 خرداد 1392 در ژنو آغاز به کار کرده، به ریاست این کمیسیون انتخاب شد.

در این نشست که به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت، گروه 77 و چین، گروه کشورهای آمریکای لاتین، گروه آفریقا، گروه آسیا، اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای عضو طی سخنانی ریاست کشورمان را بر کمیسیون تبریک گفته و اظهار اطمینان کردند ریاست ایران بر این کمیته باعث موفقیت کمیسیون خواهد شد .

نجفی طی سخنرانی از طرف گروه آسیا در این نشست گفت : اقتصاد جهانی امروز به هم پیوسته و یکپارچه شده است، بنابراین برای بررسی تأثیر تجارت بر توسعه پایدار از جمله رفع فقر و ایجاد اشتغال باید ابتدا تأثیر اقتصاد جهانی را بر تجارت بررسی کنیم.

وی ادامه داد: به‌خاطر بحران مالی، اقتصاد جهانی در وضعیت خوبی به سر نمی برد و تا زمانی که بازارهای مالی جهانی اصلاح نشوند و یک مدیریت صحیح مالی و جهانی بر اقتصاد جهان حاکم نشود، نمی‌توان انتظار داشت تجارت بین‌المللی به توسعه پایدار بیانجامد .

نجفی افزود: گروه آسیـا همچنین خواستار ایجاد یک نظام تجاری بین‌المللی عادلانه و متوازن و معتقد است اقداماتی مانند اقدامات یکجانبه اقتصادی، مالی و تجاری بین‌المللی خلاف حقوق بین‌المللی بوده و مانع توسعه پایدار کشورهای در حال توسعه بوده و باید متوقف شوند.

گفتنی است؛ کمیسیون تجارت و توسعه آنکتاد هر سال یکبار در ژنو برگزار می‌شود و نقش تجارت را در توسعه کشورها به‌ویژه کشورهای در حال توسعه بررسی می‌زند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، آنکتاد ، ریاست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.