سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت‌الله محسني گركاني:

حضور ملت غرور آفرين بود/ رئيس جمهور منتخب براي حل مشكلات تلاش كند

رئيس ديوان عالي كشور گفت: مردم هميشه در صحنه و وفادار به نظام در اين انتخابات افتخار آفرين انديشه اخلاقي خود را نشان دادند كه نه تندرو افراطي‌اند و نه كندرو تفريطي لذا با اين تفكر رئيس جمهوري كه در خط اعتدال كشور را مديريت كند انتخاب كردند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، جلسه هيات عمومي ديوان عالي كشور صبح امروز سه‌شنبه(28خرداد) به رياست  آيت‌الله محسني گركاني و قضات عالي رتبه برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه رئيس ديوان عالي كشور ضمن تقدير از حضور حماسي مردم در انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري و با تبريك به رئيس جمهور منتخب اظهار داشت: از برگزاري انتخابات يازدهمنين دوره رئيس جمهوري و شوراي اسلامي كه با شور و شوق، مردم هميشه در صحنه و وفادار به نظام بخوبي پايان پذيرفت تشكر مي‌كنم.

وي افزود: مردم شريف ايران اسلامي در اين انتخابات افتخارآفرين انديشه اخلاقي خود را نشان دادند كه نه تندرو افراطي و نه كندرو تفريطي هستند، لذا با اين تفكر رئيس جمهوري كه در خط اعتدال، كشور را مديريت مي‌كند را انتخاب كردند تا كشورمان را از بحران زده گي نجات دهد.

رئيس ديوان عالي كشور ادامه داد: اميد و آرزوي همه ملت ايران اين است كه رئيس جمهور منتخب، حلاّل مشكلات اقتصادي، فرهنگي و سياسي كشور باشد.

وي در ادامه و با تبيين جايگاه مهم امنيت و نقش آن در اجتماع افزود: امنيت در اجتماع بشر از مهم ترين و با اولويت ترين مسائل فردي و اجتماعي است و هيچ عنصري مهم تر از امنيت براي پيشرفت نيست.

آيت‌الله گركاني تصريح كرد: ويژگي امنيت، آرامش نفس و زوال ترسي است و اين معني، سرآغاز شد مادي و معنوي در جامعه مي‌گردد و توسعه و تكامل يك جامعه و شكوفايي استعدادها بدون بستر امنيت امكان پذير نمي باشد.

وي افزود: توسعه اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي كه سازنده و مسبب پيشرفت يك كشور است در بستر امنيت پديد مي‌آيد شكي نيست كه امنيت يك واژه و پديده مباركي است امّا مهم تر از عنصر امنيت، احساس امنيت براي مردم است، ضمن اين كه وجود امنيت در يك كشور يك فرصت طلايي است اما اگر ملت آن كشور از پير و جوان احساس امنيت كنند اين آسودگي خاطر در فعاليت و خلاقيت براي همه طبقات اعم از شهروندان و دانشگاهيان، اساتيد و دانشجويان و نخبگان، كسبه و بازاريان، كشاورزان و صنعتگران فراهم خواهد شد.

آيت‌الله گركاني تصريح كرد: يك دانشمند جامعه شناس مي‌گويد كه مهم تر از وجود خود امنيت، موضوع "احساس امنيت " است زيرا احساس امنيت است كه موجبات كار و فعاليت و همكاري افراد را در زندگي اجتماعي فراهم مي‌سازد.

رئيس ديوان عالي كشور در ادامه خاطرنشان كرد: ممكن است امنيت در فضاي جامعه با گفتارهاي رسانه‌اي و تبليغي وجود داشته باشد و لي اگر فرد احساس امنيت نكند و احساس ناامني داشته باشد و به ديگران اعتماد ننمايد به انزوا و بدبيني روي خواهد آورد، چنانكه قرآن كريم نيز امنيت را به دو بخش تقسيم بندي فرموده است؛ اول در امان بودن از گرسنگي و دوم در امنيت بودن از ترس و فشار و ناامني كه دشمن تحميل مي‌كند.

در انتهاي اين نشست رئيس ديوان عالي كشور درگذشت مستشار فقيد ديوان عالي كشور مرحوم سيدابوالفضل ملكي را به جامعه شريف قضات و خانواده وي تسليت گفت و از درگاه خداوند سبحان مغفرت و علّو درجات براي ايشان مسألت نمود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دیوان ، عالی ، کشور ، محسنی ، گرکانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.