سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

كارخانجات آرد خوزستان رو به تعطيلي مي‌روند!

رييس انجمن صنفي كارخانجات آرد خوزستان گفت: كارخانجات آرد در چند ماه گذشته ضررهاي زيادي را به دليل بالا بودن هزينه‌هاي توليد متحمل شده‌اند و به همين علت ديگر توان توليد ندارند و در حال تعطيل شدن هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، رضا عليرضايي عنوان‌كرد: با گذشت 2 ماه از سال جديد، هنوز تجديد نظري در خصوص قيمت آرد نشده است؛ در حالي كه در ابتداي هر سال قيمت آرد با توجه به هزينه‌هاي توليد آن تعيين مي‌شد.

وي ادامه‌داد: كارخانجات علاوه بر تحميل شدن هزينه‌هاي بالاي توليد، 25 درصد را به دستمزد كارگران خود اضافه كرده‌اند. حال با اين هزينه‌هاي گزاف و قيمت پايين آرد چطور مي‌توان به توليد ادامه داد؟

رييس انجمن صنفي كارخانجات آرد خوزستان افزود: در اين شرايط سخت هيچ‌كس به داد توليدكنندگان نمي‌رسد و وقتي به شركت غله و خدمات بازرگاني مراجعه مي‌كنيم، مي‌گويد به ما مربوط نيست.

عليرضايي تصريح‌كرد: در حال حاضر قيمت هر كيسه آرد خبازي 22 هزار و 400 تومان و قيمت هر كيلوگرم سبوس 272 تومان است. سبوس استحصالي به اتحاديه دامداران تحويل داده مي‌شود.

ا كاهش سرانه مصرف آرد از 9 كيلوگرم به 7.5 كيلوگرم موجب كمبود آرد شده و واحدهاي نانوايي در روزهاي پاياني هر ماه با مشكل كمبود آرد مواجه هستند و نان توليد نمي‌كنند. نمونه بازر اين امر روز گذشته در شوشتر اتفاق افتاد كه كليه نانوايي‌هاي اين شهر تعطيل شدند و مردم براي تهيه نان مجبور به رفتن به شهرهاي ديگر شدند./س


برچسب ها: کارخانه ، خوزستان ، تعطیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.