سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

طلاب عمره‌گزار سفیران حوزه امام زمانند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد: طلاب و روحانیون عمره گزار سفیران حوزه امام زمان‌(عج) در سرزمین وحی هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری در همایش طلاب و روحانیون عمره‌گزار که در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد با بیان این که حضور در سرزمین وحی شرایط بسیار ویژه‌ای را طلب می‌کند که قطعا باید با آمادگی‌هایی نیز همراه باشد، گفت: اولین گام در راستای آمادگی حضور در سرزمین وحی، آشنایی با معارف عالیه دین است؛ زیرا سفر حج، سفری تفریحی نیست، بلکه سفری معنوی است که باید انسان را پالایش کند.

وی افزود: خداوند متعال برکات و امتیازات بسیار زیادی را برای حجاج در نظر گرفته است که از آن جمله می‌توان به مغفرت، افزونی روزی، فیض معنوی، طولانی شدن عمر و رسیدن به حوائج دنیوی و اخروی اشاره کرد.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که حجاج باید پیش از سفر، خود را از هر گونه دین و قرض و پلیدی پاک کنند، یادآور شد: تقوا و پارسایی، حلم، شکیبایی و رفتار خوب با همسفران از جمله اموری است که قبولی حج را تضمین می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری گفت: بسیاری از مردم به رفتار طلاب و روحانیان می‌نگرند تا از آن الگو بگیرند و البته عده ای هم به دنبال بهانه‌جویی و قضاوت‌های نابجا در خصوص اعمال و رفتاری هستند .

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به این که خریدن سوغات فی‌نفسه مسئله ناپسندی نیست، ولی در شأن طلاب نیست که وقت خود را در سرزمین وحی در بازارها تلف کنند و به دنبال مسایل دنیوی باشند؛ تاکید کرد: آن جا محلی برای ترک گناهان و پاک شدن و نزدیکی به خداست؛ بنابراین باید نهایت بهره را از این فرصت برد./س

برچسب ها: قم ، طلاب ، سفیر ، حوزه ، امام زمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.