سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و در مان مجلس:

تاسیس معاونت دندانپزشکی در وزارت بهداشت ضروری است

بالا بودن هزینه‌های دندانپزشکی در کشور و نبود پوشش بیمه ای برای خدمات دندانپزشکی، مشخص نبودن تعرفه های دستمزد دندانپزشکان به افزایش سرسام آور هزینه های دندانپزشکی دامن زده است.

محمدحسین قربانی، عضو کمیسیون بهداشت و درماه مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:  متاسفانه نوسانات ارز و تورم تاثیر مستقیم خود را بر
تجهیزات و مواد اولیه دندانپزشکی گذاشته به طوریکه مردم شاهد افزایش قیمت‌های سرسام آور هزینه دندانپزشکی هستند.

وی تصریح کرد: خدمات دندان‌پزشکی همراه با مواد اولیه است و این‌گونه نیست که فرد هنری داشته باشد و بر اساس هنر دست خود دستمزدی را دریافت کند، به طور مثال برای کشیدن یکی از دندان‌ها باید آمپولی تزریق شود که در حال حاضر قیمت آن ۶ برابر شده است که همه این‌ها بر قیمت تمام شده کار دندانپزشک اثر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه اینکه امروزه هزینه‌های دندانپزشکی به طور کامل از جیب مردم پرداخت می‌شود، تصریح کرد: با توجه به فشار اقتصادی موجود بر خانواده‌ها، پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی بسیار سنگین بوده و به همین جهت بسیاری از افراد جامعه حاضر به تحمل درد دندان یا  در نهایت کشیدن دندان هستند.

وی، با بیان اینکه بیمه‌ها هیچ حمایتی برای پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی نمی‌کنند، یادآور شد: بیمه‌های مکمل حمایت خوبی در این حوزه ندارند به عنوان مثال بیمه خدمات درمانی تنها هزینه کشیدن دندان را تقبل می‌کند در حالی که اکثر کشورهای دنیا تلاش می‌کنند تا عموم جامعه از دندان‌‌های خود استفاده کنند اما در کشور ما با این نوع پوشش بیمه‌ای، مردم تمایل به کشیدن دندان‌های خود دارند تا درمان آن. /ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.