سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تولید 60 هزار تن گندم در پارس‌آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد از برداشت 60 هزار تن گندم در پارس‌آباد در فصل برداشت این محصول خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسن روحی دیروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در پارس‌آباد اظهار داشت: کار برداشت گندم از مزارع دیم و آبی شهرستان پارس‌آباد آغاز شده و امسال پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به شرایط مطلوب کشت و داشت بیش از 60 هزار تن گندم در پارس‌آباد تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی گفت: 12 هزار هکتار از اراضی پارس‌آباد به صورت دیم و آبی به کشت این محصول اختصاص یافته که با همت و تلاش زارعان عملیات برداشت شروع شده است.

روحی خاطر نشان کرد: امسال با توجه به اینکه نهاده‌های کشاورزی به موقع تحویل زارعان شده و مقابله با بیماری‌ها به ویژه بیماری قارچ گندم به حداقل رسیده و حتی در مزارع پارس‌آباد مشاهده نشده است، میزان تولید در هر هکتار افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد همچنین افزود: پنج مرکز خرید به همت غله و سازمان تعاون روستایی کار خرید گندم برداشت شده کشاورزان را انجام می‌دهد که پیش‌بینی می‌کنیم 60 هزار تن گندم از نوع مرغوب در این شهرستان تولید شده و در سیلوها و انبارها نگهداری و ذخیره‌سازی شود.

وی با یادآوری اینکه در امر ذخیره‌سازی محصول گندم مشکل خاصی وجود ندارد، بیان کرد: تدابیر لازم اندیشیده شده تا زارعان با کمترین مشکل محصول خود را تحویل داده و وجه آن را نیز در کمتر از 24 ساعت دریافت کنند/س.

برچسب ها: پارس ، آباد ، تولید ، گندم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.