سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

تولید هزار و 700 تن عسل در استان چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از افزایش 700 تنی تولید عسل در این استان خبر داد.

برزو هیبتیان، شرایط آب و هوایی، پوشش گیاهی مناسب مرتعی و زراعی و وجود بیش از 46 هزار هکتار باغ در استان چهارمحال و بختیاری و بیش از 400 گونه گیاهی دارویی از هزار و 400 گونه موجود در استان را زمینه مناسبی جهت پرورش و نگهداری زنبور عسل دانست و گفت: در حال حاضر بیش از 170 هزار کندوی عسل توسط هزار و 400 نفر در استان چهارمحال و بختیاری پرورش داده می شود و سالانه بیش از یکصد هزار کندوی مهاجر از استان های خوزستان، فارس، اصفهان، بوشهر، بندر عباس و یزد به مدت 5 ماه در استان چهار محال و بختیاری مستقر می شوند و به تولید شهد، موم، گرده و عسل و از همه مهم تر گرده افشانی کمک می کنند.
وی، با اشاره به توسعه باغات از 46 هزار هکتار افزود: توسعه زنبورداری در استان چهارمحال و بختیاری یکی از ضرورت ها است، زیرا به منظور گرده افشانی به ازای هر هکتار باغ، وجود حداقل 5 کندوی زنبور عسل الزامی است.
هیبتیان اظهار داشت: پرورش زنبورعسل به عنوان یکی از طرح های زود بازده و با حداقل سرمایه گذاری، ( 150 میلیون ریال به ازای هر شغل) می تواند زمینه اشتغال دانش یافته ها و علاقه مندان بخش کشاورزی را فراهم کند، و همچنین در کنار تولیدات زنبور عسل صنایعی از قبیل کندو سازی، بسته بندی عسل، کارخانه های تولید عاج موم و ساخت وسایل زنبورداری از جمله چادر، داروسازی و حمل و نقل این محصول از مزایای این شغل می باشد.
معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: پیش بینی می شود، تولید عسل امسال در استان چهارمحال و بختیاری بالغ بر هزار و 700 تن باشد که نسبت به سال قبل 700 تن افزایش تولید خواهیم داشت./ع
برچسب ها: تولید ، عسل ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.