سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای صعود باز هم پای یک خراسانی در میان است؛

گوچی یاد حماسه ملبورن را زنده می کند؟

این گوچی دوست داشتنی ما نشان داده که سال های دور از خانه اش چیزی از تعصب ایرانی بودنش کم نکرده و پرتوان و با تمام انرژی برای تیم ملی کشورش می دود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هیچ یک از ما دیدار تیم ملی ایران با استرالیا در مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه را از یاد نبرده ایم. دیداری که در آن تیم ملی با درخشش مهره هایش به ویژه خداداد عزیزی توانست به رقابت های جام جهانی راه پیدا کند.

حالا امروز نیز تیم ملی شرایط دشواری دارد. سرنوشت شاگردان کی روش امروز مشخص می شود. هدف ما صعود مستقیم به رقابت های جام جهانی است.

فیفا در گزارش دیدار ایران-کره یکی از مهمترین و دیدنی ترین مهره های بازی را رضا قوچان نژاد نامید. مهره ای که در غیبت اشکان دژاگه مسئولیت گلزنی را برای تیم ملی به دوش می کشد، مهاجمی که در همین بازی های اخیر تیم ملی به خوبی پاسخ اعتماد کی روش را داد.

قوچان نژاد در 6 بازی 4 گل به ثمر رساند تا خود را به یکی از دو رگه های موفق تیم ملی تبدیل کند و نشان دهد که بیهوده نبوده، کی روش تا به این حد برای جذب دورگه ها وقت و پتانسیل گذاشت. علاوه بر شرایط مشابه گوچی و خداداد عزیزی این دو بازیکن سرعتی از لحاظ فنی نیز شباهت های زیادی به هم دارند. انگار عادت کرده باشیم که در آستانه جام جهانی چشم به هنرنمایی خراسانی ها ببندیم.

قوچان نژاد علاوه بر دوندگی بالا فرصت طلبی خوبی در میدان مسابقه داد.

حس سیری ناپذیری گوچی باعث شده تا وی به مهره ای مطمئن در خط حمله تیم ملی تبدیل شود. تیم ملی ما در بسیاری از موارد از عدم حضور یک مهاجم تمام کننده زجر می کشد و حالا شاید با آمدن قوچان نژاد سهم زیادی از این دغدغه ها پاسخ داده شده است و شاید همین هنرنمایی گوچی باعث شد تا از میان مهره های ایرانی فیفا به وی اشاره خاصی داشته باشد.

ما در بازی امروزمان مقابل کره تنها به همدلی و انگیزه و تلاش احتیاج داریم که با چاشنی آرامش همراه باشد.

همین قوچان نژاد اگر در فضای متمرکز همراه با آرامش فکری قرار بگیرد بدون شک امروز را یکی از روزهای خوب فوتبالی اش رقم خواهد زد.

با توجه به نیش و کنایه ها و کری خواندن اخیر برخی از مهره های کره و سرمربی این تیم موج جدیدی از انگیزه به بدنه تیم ملی تزریق شده است. حالا همان تعصب ایرانی به کسب نتیجه، آن هم با بهترین ارقام تکیه دارد.

حساس ترین بازی مرحله نهایی در گروه A امروز برگزار می شود در حالی که ما روی تک تک مهره هایمان و هنرنمایی شان حساب ویژه باز کرده ایم و رضا قوچان نژاد یکی از اصلی ترین امیدهای ما در این دیدار است که می تواند موجی از شادی را در میان هواداران پرشور ایرانی به راه بیندازد./آق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.