سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتصال بندر عقبه اردن به آسیای مرکزی از طریق ایران بررسی شد

ظرفیت ترانزیتی، توسعه حمل و نقل جاده‌ای ایران و اتصال بندر عقبه به CIS از طریق ایران در نشست وزرای حمل ونقلی دوقاره ای بررسی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران نشست سه‌جانبه‌ای بین ایران، عراق و اردن در راستای توسعه ایجاد روابط ترانزیتی، شبکه‌های ریلی و جاده‌ای سه کشور کشور و اتصال آنها به آسیای میانه بود در حاشیه اجلاس وزرا  برگزار شد .

براساس این گزارش هر سه کشور بر موضوع‌ حمل ونقل جاده ای تأکید داشته و مقرر شد اولین جلسه سه جانبه کارشناسی به زودی در بغداد تشکیل شود تا پتانسیل‌هایی درباره اتصال بندر عقبه اردن از طریق عراق به ایران و سپس خلیج فارس و دریای عمان و کشورهای CIS مورد بررسی قرار گیرد.

براساس این گزارش اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل جاده‌ای (IRU) سازمان حمل و نقل جهانی است که ارج منافع اپراتورهای اتوبوس، تاکسی و کامیون برای اطمینان از رشد اقتصادی و رفاه از طریق تحرک پایدار از مردم و کالاها از طریق جاده در سراسر جهان را مد نظر دارد.

 این گزارش می افزاید اتحادیه حمل و نقل بین المللی جاده‌ای (IRU) به منظور تسریع در بازسازی اروپای جنگ زده از طریق تجارت بین‌المللی با بهره‌گیری از حمل و نقل جاده‌ای، در ژنو در 23 مارس سال 1948 تاسیس شد.

IRU  طبق چشم‌انداز جهانی عمل می‌کند و به طور موثر در سطح بین‌المللی، منطقه‌ای، ملی و حتی محلی با شعار «همکاری با یکدیگر برای آینده‌ای بهتر» گام بر می‌دارد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.