سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

کم آبی شدید برخی شهرهای استان چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان چهارمحال و بختیاری گفت: خشکسالی های اخیر سطح آب شرب چاه های فرادنبه، سفید دشت، سامان و شهرستان بروجن را به شدت کاهش داده و این شهرها بیش از سایر شهرهای استان چهارمحال و بختیاری در معرض کم آبی قرار دارد.

اصغر یزدانی افزود: بارندگی اسفند ماه سال گذشته و بهارسال جاری کمکی به افزایش سطح آب سفره های زیرزمینی نکرد و سطح آب چاه های این استان که 98 درصد آب شرب استان چهارمحال و بختیاری را تامین می کند، به شدت کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: اگرچه تمهیدات لازم برای تامین آب شرب مورد نیاز شهروندان در فصل تابستان اندیشیده شده ولی شهروندان باید در مدیریت مصرف اهتمام بیشتری داشته باشند تا تابستان امسال با کمترین مشکل از لحاظ قطع و جیره بندی آب سپری شود.
یزدانی، تنها را ه برون رفت از این معضل را استفاده از آب های سطحی و تسریع در اجرای طرح آبرسانی بن - بروجن عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح در وزارت نیرو به تصویب رسیده و امورآب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری مجری آن است ولی روند اجرایی این طرح به کندی پیش می رود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سیاست استفاده از آب های سطحی به عنوان منابع پایدار و درازمدت در دستور کار این شرکت قرار گرفته و در برخی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری اقداماتی در این زمینه انجام شده است .
وی، با نزدیک شدن به هفته صرفه جوئی در مصرف آب، از مردم استان چهارمحال و بختیاری بویژه مردم شهرستان بروجن و شهرسامان خواست با صرفه جوئی و استفاده بهینه از آب از قطعی و جیره بندی آب جلوگیری کنند.
شرکت آبفا شهری استان چهارمحال و بختیاری، آب شرب مورد نیاز تمامی شهرهای استان چهارمحال و بختیاری را تامین می کند.
هفته صرفه جویی در مصرف آب هر سال از یک تیر ماه آغاز می شود./س
برچسب ها: خشکسالی ، آب ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.