سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مصاحبه با پي بي اس؛

اوباما: تحريم‌ها عليه ايران ادامه مي‌يابد/در مورد مؤثر بودن ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه ترديد داريم

باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا روز دوشنبه در مورد هر گونه اقدام نظامي گسترده آمريکا در سوريه مانند ايجاد منطقه پرواز ممنوع ابراز ترديد کرد و گفت شک دارد که اين کار بتواند جريان مناقشه را تغيير دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، 

***  در مورد مؤثر بودن ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه ترديد داريم
اوباما در گفتگويي که دوشنبه شب از تلويزيون "پي بي اس" آمريکا پخش شد اعلام کرد: اگر شما منطقه پرواز ممنوع در سوريه ايجاد کنيد، ممکن است نتوانيد مشکل را در داخل اين منطقه حل کنيد.

وي همچنين از جاسوسي از شهروندان آمريکايي دفاع کرد و در اين باره افزود "من همواره گفته ام که ما نبايستي آزادي مان را قرباني امنيت کنيم. اين انتخاب بدي است. اقدام اخير به هيچ وجه موجب دست کشيدن ما از آزادي مان نشده است. از ديدگاه من وظيفه ام بعنوان يک رييس جمهور حفاظت از آمريکايي و حراست از شيوه زندگي آمريکايي که حريم شخصي را نيز شامل مي شود." 

***   تحريم هاي ضد ايراني را لغو نخواهيم کرد 
اوباما همچنين اهظار داشته که دولت آمريکا براي ايجاد گشايش در مذاکرات هسته اي ايران با قدرتهاي غربي تلاش خواهد کرد با اين حال وي با تکرار مواضع خصمانه پيشين اش در مورد کشورمان خاطر نشان ساخت که کشورهاي خاورميانه مي بايستي تحريم هاي اقتصايد وضع شده عليه ملت ايران را برسميت بشناسند. 
وي با طرح ادعاي واهي مجدد در مورد ماهيت برنامه هسته اي کشورمان مدعي شد که تنها در صورت برداشتن گامي موثر از سوي ايران امکان رفع تحريم ها وجود خواهد داشت. 
اوباما در اين باره مدعي شد "ما تمام تلاش خود را براي عادي سازي روابط با ايران و تمام کشورهاي جهان بکار خواهيم گرفت با اين حال اين مسئله در صورت عملي خواهد شد که آنان نيز مايل به پاسخ مثبت به اين پيشنهاد باشند." 

*** حمايت از استراق سمع
وي در ادامه سعي کرد تا اقدام آژانس امنيت ملي در جاسوسي از شهروندان را توجيه کند و در اين باره افزود "در صورتيکه شما شهروند آمريکا باشيد آژانس امنيت ملي اجازه استراق سمع تماس هاي تلفني شما و يا مشاهده ايميل هاي ارسالي و دريافتي شما را نخواهد داشت مگر آنکه به دستور دادگاه بوده باشد که در آن صورت اقدامي قانوني خواهد بود." 


*** کشيدن خط و نشان براي چين
باراک اوباما همچنين در ادامه اين برنامه با خط و نشان کشيدن براي دولت چين در مورد ادعاهاي مطرح شده پيرامون حملات هکري انجام شده عليه آمريکا و نسبت دادن آن به دولت چين نيز خاطر نشان ساخت که دولت آمريکا پيامي "بي نهايت بي پرده و صريح" را در اين رابطه به دولت چين داده است. 

وي در اين باره افزود "ما مذاکرات کاملا بي پرده اي را در اين باره با مقامات چيني داشته ايم و من گمان مي کنم که آنان درک کرده اند که اين موضوع مي تواند بر روابط دوجانب آمريکا و چين تاثير منفي بگذارد." 




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.