سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوباما از برنامه جاسوسي آمريکا دفاع کرد و براي هکرهاي چيني خط و نشان کشيد

براي نخستين بار طي 10 روز گذشته که مسئله جاسوسي آژانس امنيت ملي آمريکا از شهروندان آمريکايي فاش شده است "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا از اين برنامه دفاع کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، اوباما در برنامه شب گذشته "چارلي رز" در شبکه تلويزيوني "پي بي اس" آمريکا از جاسوسي از شهروندان آمريکايي دفاع کرد و در اين باره افزود "من همواره گفته ام که ما نبايستي آزادي مان را قرباني امنيت کنيم. اين انتخاب بدي است. اقدام اخير به هيچ وجه موجب دست کشيدن ما از آزادي مان نشده است. از ديدگاه من وظيفه ام بعنوان يک رييس جمهور حفاظت از آمريکايي و حراست از شيوه زندگي آمريکايي که حريم شخصي را نيز شامل مي شود."



وي در ادامه سعي کرد تا اقدام آژانس امنيت ملي در جاسوسي از شهروندان را توجيه کند و در اين باره افزود "در صورتيکه شما شهروند آمريکا باشيد آژانس امنيت ملي اجازه استراق سمع تماس هاي تلفني شما و يا مشاهده ايميل هاي ارسالي و دريافتي شما را نخواهد داشت مگر آنکه به دستور دادگاه بوده باشد که در آن صورت اقدامي قانوني خواهد بود." 

باراک اوباما همچنين در ادامه اين برنامه با خط و نشان کشيدن براي دولت چين در مورد ادعاهاي مطرح شده پيرامون حملات هکري انجام شده عليه آمريکا و نسبت دادن آن به دولت چين نيز خاطر نشان ساخت که دولت آمريکا پيامي "بي نهايت بي پرده و صريح" را در اين رابطه به دولت چين داده است.

وي در اين باره افزود "ما مذاکرات کاملا بي پرده اي را در اين باره با مقامات چيني داشته ايم و من گمان مي کنم که آنان درک کرده اند که اين موضوع مي تواند بر روابط دوجانب آمريکا و چين تاثير منفي بگذارد."


آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 


برچسب ها: اوباما ، چین ، آژانس ، امنیت ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.