سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش ويژه/

شادي ايران و خشم اسرائيل/ صهيونيست‌ها تنهاتر مي‌شوند؟

جرقه خشم و نارضايتي سران صهيونيستي که پيش از انتخابات زده شده بود، با "حماسه آفريني" ملت ايران و پيروزي حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر "حسن روحاني" اوج گرفت و سوالاتي را در خصوص موضع رئيس جمهور منتخب در قبال اين رژيم اشغالگر در اذهان شکل داد.

سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران گزارش مي دهد:

بعد از برگزاري انتخابات تاريخي جمعه 24 خرداد 92 و پيروزي حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر "حسن روحاني" در رقابت‌هاي انتخاباتي، نداي شور و شادي ملت ايران از تحقق حماسه سياسي در شهرهاي کشورمان پيچيد. مطبوعات و رسانه‌هاي جهان نيز به طور کامل به بازتاب اشتياق و اميدواري مردم ايران پرداختند.



*** شادي ايرانيان و خشم اسرائيل

وب سايت آلماني "اشتاندارد" روز يکشنبه 16 ژوئن 2013 (26 خرداد) مطلبي با عنوان «خيلي‌ها در ايران پيروز شدند/ پيروزي "روحاني" باعث تقويت کل سيستم خواهد شد» منتشر کرد و "گادرون هارر" (Gudrun Harrer) در آن نوشت: «انتخابات ايران، تمام دروغ‌هايي که مشروعيت آن را زيرسؤال مي‌برد، برملا کرد... انتخابات دموکراتيک در ايران، اتفاقي بود که مردم کشورهاي همسايه و حاشيه خليج فارس، حتي خواب آن را هم نمي‌بينند.»


*** رژيم اسرائيل، باز هم با اقبال عمومي دنيا زاويه گرفت!

سخن رهبر معظم انقلاب مبني بر اينکه "حماسه" از قبل از انتخابات، شروع شده بود و روز جمعه 24 خرداد به اوج خود رسيد، را مي‌توان روي روشن سکه دانست. روي تاريک و سياه سکه، اين بود که خشم دشمنان ملت و نظام (در رأس آن‌ها رژيم اسرائيل) و جريان‌هاي اپوزيسيون نيز از قبل از انتخابات، شروع شده بود و با پايان رأي‌گيري و اعلام رسمي نتايج، به اوج خود رسيد:


جرقه خشم و نارضايتي سران صهيونيستي، آنجا زده شد که پيش از انتخابات، ديدند تعامل دوستانه نامزدهاي انتخاباتي، حتي کورسوي اميدي براي تکرار فتنه‌اي جديد مانند سال 88 يا حداقل مشابه آن باقي نگذاشته است. يقيناً پيش‌بيني‌ها و برنامه‌ريزي‌هايي که طي ماه‌هاي اخير در همايش‌ها و نشست‌هاي جريان‌هاي ضدانقلاب نسبت به انتخابات ايران صورت مي‌گرفت، با آنچه که در واقعيت رخ داد، سازگار نبود.

رقابت‌هاي انتخاباتي سالم و دوستانه ميان نامزدهاي گوناگون، بصيرت، اخلاق و فهم متحدانه مردم در گرايش به شش نامزد مختلف و علي‌الخصوص برپايي مناظرات شفاف، عالمانه و منصفانه با ميليون‌ها بيننده داخلي و خارجي، همگي دست به دست هم داد تا رشته‌هاي تفرقه، تنش و تحريم انتخابات، در دستان دشمنان پنبه شود.


پس از اينکه اپوزيسيون خارج‌نشين، از ايجاد خلل و جنجال در رقابت ميان نامزدهاي انتخاباتي نااميد شد، چشم به برگزاري انتخابات، موضع‌گيري‌هاي مسئولين و از همه مهم‌تر ميزان مشارکت مردم دوخت. اما باز هم هيچ بهانه‌اي براي اختلاف‌افکني و فتنه‌انگيزي نيافت. حضور پرنشاط مردم در پاي صندوق‌هاي رأي، گام ديگري در عصباني‌تر کردن تمام نظريه‌پردازاني بود که تحريم‌ها و مشکلات اقتصادي مردم ايران را دليلي براي يأس وعدم شرکت آنان در انتخابات اظهار مي‌کردند. "برند اربل" (Bernd Erbel) سفير آلمان در تهران گفت: «انتخابات روز جمعه نشان داد که دولت و مردم در کنار يکديگر و به طور مشتاقانه در انتخابات حاضر شده‌اند و اين بيانگر بلوغ فکري ملت ايران است.»

تبريک سران کشورهاي جهان و اذعان به تحقق عين دموکراسي در کشور، باعث شد به همه ثابت شود که انتخابات در ايران، همواره تجلّي خواست مردم است. بديهي است که گسترش روابط ايران با کشورهاي دنيا به ضرر اسرائيل است؛ به ويژه آنکه به اذعان "يووال اشتاينيتز" (Yuval Steinitz) وزير امور راهبردي رژيم صهيونيستي، «تغيير دولت‌ها، تاکنون هرگز مواضع هسته‌اي ايران را تغيير نداده و دولت "روحاني" هم از اين قاعده مستثني نيست.»


*** ايران، ميان جهان و رژيم صهيونيستي شکاف مي‌اندازد:

سران و مقامات ارشد کشورهاي ايتاليا، آلمان، فرانسه، روسيه، استراليا، اسپانيا، بلژيک، ترکيه، لبنان، فلسطين، سوريه، مصر، نيجريه، امارات، قطر، کويت، بحرين، عراق، افغانستان، پاکستان، چين و ونزوئلا طي روزهاي 25 و 26 خرداد 92 هر يک با ابراز خرسندي از شکوه شرکت کم‌نظير مردم ايران براي تعيين سرنوشت کشور خود در چهار سال آينده، پيروزي دکتر "حسن روحاني" به عنوان رئيس‌جمهور آينده ايران را تبريک گفتند.

اما در اين ميان، نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي ساز مخالف زد و تبريکات و خوش‌بيني جامعه جهاني نسبت به تعامل با ايران را "توهم" خواند؛ روزنامه اسرائيلي يديعوت آحارنوت نيز در مورد شخصيت رئيس جمهور منتخب مردم ابراز نگراني کرد: «او، فرد بانفوذي است و با جديت، بهبود اوضاع اقتصادي و رفع مشکلات کشور را دنبال خواهد کرد... بايد مراقب باشيم که "اوباما" و "اشتون"، به دام روحاني نيفتند!»


پيش‌بيني مي‌شود حماسه 24 خرداد، انتخاب رئيس‌جمهور منتخب ملت و افزايش اعتبار، قدرت و وجهه بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان در آينده، باعث شود تحريم‌هاي چندين ساله عليه ايران با محکوميت افکارعمومي و سران اغلب کشورها مواجه شود. روزنامه "هاآرتص"، "اعتدال‌گرا" بودن دکتر روحاني را عامل جلوگيري اجماع جهاني عليه ايران مي‌داند. همين احتمال کاهش فشارها و تحريم‌هاست که افسار خشم نتانياهو را گسيخته است. اقبال عمومي از رئيس‌جمهور آينده ايران و ارتقاي جايگاه جهاني کشورمان، قادر است جهان را در يک سو و رژيم جنگ‌طلب و ضد حقوق بشري اسرائيل را در سوي ديگري قرار دهد.


اعتراض و خشم مقامات صهيونيستي، ابتدا از وحدت نامزدهاي انتخاباتي ايران شروع شد، در همدلي و تثبيت مردم‌سالاري ديني ادامه يافت، با تبريک 5 نامزد ديگر به نامزد منتخب ملت و اعلام آمادگي براي همکاري صميمانه با وي، گسترش يافت. عصبانيت رژيم صهيونيستي، سرانجام با تبريک سران کشورهاي دنيا و اظهار تمايل آنان به تعامل با ايران، به اوج خود رسيد.

سؤال اينجاست که رژيم صهيونيستي تا کجا قصد دارد با اراده ملت‌ها بجنگد و حتي با دولت‌هاي اروپايي که عموماً متحدان و محافظان منافع اين رژيم بوده و هستند، ستيزه‌جويي کند؟ آيا دولت آينده جمهوري اسلامي ايران قادر خواهد بود با عمق بخشيدن به مناسبات خارجي کشورمان، رژيم اسرائيل را روز به روز در چالش بيشتري با هم‌پيمانان خود وارد کند؟ آيا روند انزوا و زوال اسرائيل، شتاب خواهد گرفت؟...


گزارش از: طاهري


آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
reza
۱۰:۰۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
اسرائیل همیشه تنها بوده

خیالتون راحت تا ترکوندنش هستیم

باید نابود بشه