سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات بیشتر"112" ندای امداد؛

"112" جایگزین 147 ندای امداد هلال احمر

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از واگذاری خط تلفن اضطراری و بین المللی 112 از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادویی کشور " جمعیت هلال احمر خبر داد.

حسین درخشان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: خط تلفنی 147 ندای امداد، پل ارتباطی مردم با جمعیت هلال احمر طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی کشور به 112 تغییر یافت.
وی در ادامه تصریح کرد: خطوط تلفن اضطراری به سه دسته 110 تا 119 و 120 تا 129 و 190 تا 199 ساماندهی شده که بنابراین 147 جزء خطوط تلفن اضطراری به شمار نمی آمد.
وی در ادامه بیان داشت: طبق نشست جمعیت هلال احمر با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، خط تلفن اضطراری 112 به عنوان خط ملی امداد و نجات به این جمعیت واگذار شد.
درخشان با اشاره به اینکه در بیش از 80 کشور دنیا از شماره 112 به عنوان تلفن اضطراری استفاده می شود بیان داشت: طبق مصوبه  سال 1990 شورای اروپا مقرر شد که خط تلفن 112 باید به عنوان تلفن اضطراری استاندارد انتخاب شود و در واقع این شماره به عنوان خط تلفن امدادی اروپاست.
وی در خصوص فوائد و مزایای این خط گفت: خط 112 جز تلفن های اضطراری قرار دارد و عددی است که کمترین زمان ارتباط تماس انجام می شود، همچنین هر گونه تماس با این خط رایگان و از شبکه های غیر دسترسی نیز می توان ارتباط های ضروری را بر قرار ساخت .
وی در پایان با اشاره به اینکه هموطنان در صورت بروز حوادث آغاز ماه آینده با 112 تماس خاطر نشان کرد: تا زمانی که خط (112) در سراسر کشور فراگیر نشود، خط 147 همچنان در کنار خط 112 به عنوان پل ارتباطی مردم با جمعیت هلال احمر شناخته شد. /ف
برچسب ها: ندا ، امداد ، استاندارد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.