سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

تجلیل از 30 کشاورز و تولیدکننده ی برتر بخش کشاورزی در کرمان

در مراسمی که صبح امروز با حضور استاندار کرمان برگزار شد از 30 کشاورز و تولید کننده برتر بخش کشاورزی و سایر بخش های مربوط به آن در کرمان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، اسماعیل نجار در این مراسم با تقدیر از مردم استان در خلق حماسه ی سیاسی گفت: در این حماسه ی عظیم ، پیروز اصلی میدان ملت بزرگ ایران بودند.

وی ضمن تبریک به دولت منتخب مردم خاطرنشان کرد: توجه ی اصلی دولتِ تدبیر و امید، به بخش کشاورزی بوده که این خود نشانه ای برای آغاز حماسه ی اقتصادیست.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه شعار اصلی انقلاب اسلامی " استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی " است ، تصریح کرد: این استقلال به همراه امنیت ، تنها در سایه ی تولید محصولات کشاورزی صورت می گیرد.

وی با تأکید بر تولید کالاهای استراتژیک در استان ، افزود: کشاورزان باید تولید کالاهای استراتژیکی چون گندم ، جو ، علوفه ، دانه های روغنی ، تولیدات پروتئینی و کشت مواد قندی ( چغندرقند) را در اولویت قرار دهند.

نجار کاهش هزینه ی تولید ، مدیرت آب و استفاده از خرد ، اندیشه و علم را در کشاورزی یک ضرورت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی نباید اتاق داشته باشد ، خاطرنشان کرد: مسئولین این ارگان گرفته از کارشناسان ، مدیران و معاونان باید همواره در محیط کشاورزی در کنار کشاورزان باشند.

در ادامه ی این مراسم آقای مولایی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه 23 درصد از باغات کشور در استان کرمان قرار دارد ، گفت: بیش از 2 میلیون و 200 تن محصولات زارعی و باغی در شمال استان کرمان تولید شده است.

وی با بیان اینکه استان کرمان در تولید محصول پسته رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است ، افزود: در سال گذشته 132 هزار تن پسته در سطح زیر کشت 296 هزار هکتار برداشت شد.

مولایی با اشاره به اینکه استان کرمان با سطح زیرکشت 19 هزار هکتار گردو ، رتبه ی نخست کشور را در سطح زیر کشت کسب کرده است ، خاطرنشان کرد: این استان با برداشت بیش از 15 هزار تن گردو رتبه ی دوم کشور را داراست.

وی افزود: بیش از 340 میلیارد تومان تسهیلات برای بیش از 4 هزار و 700 طرح در توسعه ی بخش کشاورزی برای کشاورزان پرداخت شده است که بخشی از این طرح ها به بهره برداری رسیده اند و بخشی دیگر با آماده شدن زیرساخت ها بزودی به بهره برداری می رسند.

مولایی تصریح کرد: با این تسهیلات پیش بینی می شود میزان تولید گوشت قرمز و گوشت سفید طی سالجاری 25 درصد افزایش داشته باشد.

مولایی تصریح کرد: همچنین 700 کیلومتر در سال گذشته لوله گذاری انجام شده که این می تواند در بهره وری مصرف آب مؤثر باشد.

در ادامه ی این مراسم حجت الاسلام ایمانی تبار ، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ، کشاورزان را چراغ های پُرفروغ کشور دانست و گفت: کشاورزان باید تشکلی مخصوص به خود داشته باشند تا بتوانیم در حماسه ی اقتصادی با ارائه ی برنامه ای اساسی، به جای یک کشاورز نمونه ، کشاورزان نمونه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی نماد استقلال و اقتصاد ملی هر کشوریست ،افزود: راه نجات و امنیت دادن در قبال محاصره اقتصادی از طریق توسعه ی بخش کشاورزی اتفاق می افتد.

حجت الاسلام ایمانی تبار ،کمترین سرمایه گذاری و بیشترین سود ، ایجاد اشتغال پایدار و واقعی ، سلامت و توسعه ی واقعی کشور و مردم آن را از ویژگی های کشاورزی عنوان و تصریح کرد: خوشبخانه کشاورزی در دنیا جایگاه ویژه ای دارد به طوریکه امروز ، حماسه ی اقتصادی به معنای واقعی آن در بخش کشاورزی ایجاد می شود.

 این مراسم با تجلیل از 30 کشاورز و تولید کننده برتر بخش کشاورزی و سایر بخش های مربوط به آن همراه بود./س

برچسب ها: تجلیل ، کشاورز ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.