سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي ابداع کرد؛

پالايش لجن فاضلابهاي صنعتي از فلزات سنگين

دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي خوراسگان ،روش جديدي براي پالايش لجن فاضلابهاي صنعتي از فلزات سنگين، ابداع کرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر نجفي، معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد خوراسگان امروز گفت: شهرام گودرزي،  اولين فارغ التحصيل دوره دکتري خاکشناسي اين دانشگاه در پايان نامه دکتري خود، با عنوان گياه پالايي لجن فاضلاب از فلزات سنگين نيکل، کادميم بوسيله گياهان آبزي بومي شمال خوزستان»، روشي نو را براي تصفيه فاضلابهاي صنعتي از عناصر و املاح فلزي سنگين ، ارائه کرد.
آقاي گودرزي مجري اين طرح  هم گفت: در اين فرآيند با استفاده از گياهان آبزي بومي مانند تيفا، بوريا و ني خيزران به راحتي مي توان لجن فاضلاب را قبل از استفاده در کشاورزي، از عناصر فلزي سنگين پالايش کرد.

وي جلوگيري  از آلودگي زنجيره هاي غذايي در محيط زيست را مهمترين مزاياي استفاده از اين روش عنوان کرد وافزود: با اين تحقيق کاربردي در شهرکهاي صنعتي، کارخانجات و صنايع بزرگ و روستاها مي توان با ساخت  سامانه هاي نيزار مصنوعي ،  فاضلابهاي صنعتي  را از عناصر سنگين و ساير آلودگي ها تصفيه کرد.

گودرزي با بيان اينکه  اجراي اين  تحقيق  بيش از سه سال زمان برده است گفت: دکتر  هودجي و کلباسي از اعضاي هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي خوراسگان اصفهان اين طرح را راهنمايي کرده اند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.