سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی راهکاری برای ارتقاء بهره وری

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: وابستگی به درآمدهای نفتی باعث شده تا به ارتقاء بهره وری توجه کمتری شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ هادی قوامی افزود: بودجه سالیانه کشور باید از برنامه پنجم توسعه تبعیت کمی و کیفی داشته باشد و تا زمانی که این اتفاق نیفتد احکام برنامه دربخش بهره وری محقق نمی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد:‌ در ماده ۷۹ قانون برنامه به موضوع بهره وری پرداخته شده واینکه چگونه می توان سهم بهره وری را درپایان برنامه به یک سوم در رشد اقتصادی رساند.

نماینده مردم اسفراین درمجلس شورای اسلامی با اشره به برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: برای اجرای حکم برنامه و رساندن سهم بهره وری در اقتصاد به یک سوم ، دستگاههای اجرایی را موظف کردند که از سال دوم برنامه تاثیرات بهره وری را بر رشد اقتصادی را شناسایی کنند تا بتوانند اثر بهره وری را از دستگاههای مربوطه به صورت مستمررشد صعودی بدهند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی به تشویق‌های درنظرگرفته شده برای بخش غیر دولتی اشاره کردو گفت: مقرر شده بود تا ۳ درصد از هر مرحله از تخصیص اعتبار دستگاههای اجرایی درخزانه نگهداری شود و پرداخت آن منوط به ارایه تاییدیه معاونت با درنظرگرفتن نرخ بهره وری شد.

قوامی چالش جدی دولت یازدهم ارتقای بهره وری در راستای رسیدن به نرخ رشد اقتصادی ۸درصد دانست وافزود: بودجه سالیانه کشور باید از برنامه پنجم توسعه تبعیت کمی و کیفی داشته باشد و تا زمانی که این اتفاق نیفتد احکام برنامه دربخش بهره وری محقق نمی شود.

به گفته عضو مجمع نمایندگان خراسان شمالی، رشد اقتصادی درطول سالهای گذشته به طور متوسط شاید به کمتر از دو درصد رسید وسهم بهره وری در این رشد نادیده گرفته شد.

قوامی‌ با تاکید بر لزوم توجه به ابعاد فرهنگی ارتقای بهره وری گفت: متاسفانه پول نفت باعث شده تا به بهره وری توجه کمتری داشته باشیم.

نماینده مردم اسفراین درمجلس با ذکر مثالی به بی توجهی به بهره وری اشاره کردو گفت: متاسفانه دربخش مسکن الگوی مناسبی درنظر گرفته نمی شود و تفاوتی بین مسکن در تبریز با یزد قایل نمی شوند و بهره وری در بخش ساخت و ساز نادیده گرفته شده است./س

برچسب ها: درآمد ، نفت ، بدجه ، کشور ، ارتقاء
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.