سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر اساس مصوبات کارگروه توسعه بخش معدن صورت می گیرد:

تاسیس مرکز بين‌المللى تحقيقات زمين‌لرزه کشور در آذربايجان‌شرقى

براساس مصوبات کارگروه توسعه بخش معدن، ارتقاى دفتر مطالعات زلزله سازمان زمين‌شناسى و اکتشافات‌معدنى کشور در شهرستان مرند به مرکز بين‌المللى تحقيقات زمين‌لرزه در آذربايجان‌شرقى انجام می گیرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان زمين‌شناسى و اکتشافات‌معدنى کشور، بر اساس تصميم جلسه نمايندگان ويژه رييس‌جمهور در کارگروه توسعه بخش معدن و به استناد اصل يکصد و بيست و هفتم قانون‌اساسى جمهورى اسلامى ايران  ، ایجاد مرکز بین المللی تحقیقات زمین لرزه ،براى اجرا از سوى معاون اول ‌رييس‌جمهور  ابلاغ شد.

بر همين اساس، ارتقاى دفتر مطالعات زلزله سازمان زمين‌شناسى و اکتشافات‌معدنى کشور در شهرستان مرند به مرکزيت بين‌المللى تحقيقات زمين‌لرزه در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکارى استاندارى آذربايجان‌شرقى قرار گرفت.

گفتنى‌ است، تمامی پژوهش‌های مرتبط با زمین‌لرزه با هدف دستیابی به یکی از کهن‌ترین آرزوهای انسان، یعنی پیش‌بینی این رخداد طبیعی است.

لازم به ذکر است، اين پژوهش‌ها در قالب طرحی جامع با استفاده از پژوهش‌های ریخت زمین‌ساخت، پارینه لرزه‌شناسی و بهره‌گیری از شبکه ژئودینامیک GPS و الکترومغناطیس در پیش نشانگری رخداد زمین لرزه برای یک بازه زمانی 2 ساله پیشنهاد شده که در اجرای چنین پژوهشی از توان علمی اجرایی سازمان زمين‌شناسى و اکتشافات‌معدنى کشور و حمایت‌های مدیران محلی استفاده می شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: تحقیقات ، معدن ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.