سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

زمینه های تعاملات دینی را افزایش دهیم

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی در بازدید از جامعه المصطفی(ص) العالمیه بر افزایش زمینه های تعاملات دینی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، رضا در جلسه بازدید از جامعه المصطفی(ص) العالمیه، مجتمع عالی مشهد مقدس با اشاره به هم افزایی به عنوان عاملی برای ارتقاء فعالیت های دینی و تشکل های فرهنگی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های دینی مشترک میان این دو مجموعه زمینه ساز اقدامات سازنده ای در حوزه های مختلف می شود.

وی ضمن تقدیر از حجم فعالیت ها و عملکرد خوب جامعه المصطفی(ص) العالمیه به ویژه در چاپ و انتشار کتاب نظامنامه تربیتی نوشته حجت الاسلام عطاران، ادامه داد: زمینه های زیادی جهت تعامل میان این دو مجموعه وجود دارد که از آن جمله می توان به استفاده از ظرفیت طلاب غیر ایرانی در برنامه های مختلف و همچنین بهره گیری از توان ملیت های مختلف در امر تولیدات به ویژه در زمینه ترجمه کتب و همچنین سایت های اینترنتی اشاره کرد.

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی جامعه المصطفی العالمیه را نهادی علمی و بین المللی مزین به نام حضرت محمد مصطفی(ص) عنوان کرد و گفت: ایجاد امکان استفاده طلاب خارجی این مرکز از خدمات موسسه جوانان آستان قدس رضوی همچون استفاده از دوره ها و جلسات مشاوره، حضور در اردوها و همچنین محصولات تولیدی نیز بخش دیگری از زمینه های همکاری و ارائه خدمات را تشکیل می دهد.

در ادامه این بازدید معاون فرهنگی جامعه المصطفی(ص) العالمیه مشهد مقدس در ارتباط با معرفی این مجتمع اظهار داشت: جامعه المصطفی(ص) العالمیه نهادی است علمی با هویت حوزوی که از طریق کارکردهای آموزشی، تربیتی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی در عرصه بین‌الملل فعالیت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا صالح با اشاره به بیانات رهبری، جامعه المصطفی(ص) العالمیه را حوزه ای مدرن عنوان کرد و ادامه داد: این مجتمع همواره پاسخگویی به نیاز تشنگان زلال معارف الهی و ایجاد خیزش جدید در توسعه ی نظریه های اسلامی را سر لوحه مجاهدت های علمی خویش قرار داده است.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده در معاونت فرهنگی این مجتمع گفت: معاونت فرهنگی جامعه المصطفی(ص) العالمیه شامل 42تشکل فعال از ملیت های مختلف می باشد که تا کنون خروجی های مختلفی از جمله نشریات، سایت ها، محافل و کانون های هفتگی داشته است.

شایان ذکر است مجتمع آموزش عالي مشهد مقدس در سال 1380 فعاليت خود را آغاز كرد و در حال حاضر 2500 طلبه از 40 كشور جهان در آن مشغول به تحصيل مي‌باشند. این مجتمع با راه‌اندازي 24 رشته در سطوح مختلف كارشناسي، ارشد و دكتري و سطح 4 حوزه مسير و همچنین داشتن گروه هاي علمي با حضور 14 عضو هيئت علمي و 220 استاد از اركان اصلي امر تعليم و تربيت طلاب محسوب مي شود.

برچسب ها: افزایش ، تعاملات ، دینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.