سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت فسیلی در بخش صنعت آذربایجان غربی

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی خواستار تعامل بیشتر واحدهای صنعتی با شرکت گاز در راستای جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت فسیلی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه سعید پسیان‌‌ در مراسم گرامیداشت روز جهانی محیط زیست که با حضور معاون پایش و نظارت، رئیس محیط زیست انسانی، کارشناسان سازمان حفاظت از محیط زیست و کارکنان شرکت گاز آذربایجان غربی در سالن جلسات ساختمان مرکزی شرکت گاز آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: حراست و حفاظت از محیط زیست یکی از محورهای مورد بحث است که در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه دولت‌ها قرار گرفته است.

وی با تاکید بر تلاش تمام دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه، تصریح کرد: اجرای پروژه‌هایی که به محیط زیست آسیب کمتری می‌رسانند می‌تواند گام موثری در راستای کاهش میزان آلایندگی محیط زیست بردارد.

پسیان صنایع را بخش مهمی از تولید عنوان کرد که در آلایندگی زیست محیطی تاثیر زیادی دارند و افزود: در حال حاضر پایش آنلاین صنایع در استان اجرایی می‌شود و بر این اساس واحدهایی که آلایندگی بالایی دارند مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

وی اعلام کرد: به این واحدها هشدارهای لازم برای بهبود وضعیت واحد تولیدی داده می‌شود.

پسیان ادامه داد: تبدیل سوخت صنایع از سوخت فسیلی به گاز طبیعی از اقدامات مهم شرکت گاز است که در این راستا نیازمند تعامل بیش‌تر بخش صنعت هستیم.

وی بر حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی بوده و در این زمینه باید تمام اقشار جامعه تلاش کنند.

پسیان وجود محیط زیست تمیز و سالم را لازمه توسعه یافتگی دانست و اظهار داشت: کشورهای توسعه یافته به خوبی توانسته‌اند استفاده از سوخت‌های فسیلی را به حداقل رسانده و در پاکیزگی هوا به خوبی وارد عمل شوند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.