سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

خانواده‌های بازنشستگان از امکانات بیمه طلایی برخوردار مي‌شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با موافقت رئیس‌جمهور تمام خانواده‌های بازنشستگان از امکانات بیمه طلایی برخوردار خواهند شد.

اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران با اشاره به مطالبات بازنشستگان کشور اظهار داشت: مطالبات 50 درصد بازنشستگان سراسر کشور پرداخت شده است و مابقی آن‌ها نیز تا چند روز آینده پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح بیمه طلایی برای بازنشستگان یادآور شد: در طول این مدت امید ‌در زندگی بازنشستگان روشن شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به موافقت رئیس‌جمهور در مورد حمایت از خانواده‌های بازنشستگان در بیمه طلایی گفت: با توجه به تأکید رئیس‌جمهور تمام خانواده‌های بازنشستگان از تمام امکانات بیمه طلایی بهره‌مند خواهند شد.

عباسی با بیان اینکه برای اولین بار برای بازنشستگان سراسر کشور و تأمین مسکن برای آن‌ها طرح خانه مهر در نظر گرفته شد، افزود: امیدواریم امسال با توجه به بهبود وضعیت مالی بتوانیم وام‌های ضروری و نیاز‌های بازنشستگان در زمینه مالی را سریعتر برطرف کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در تلاش هستیم وزارت کار و رفاه اجتماعی را از بنگاه‌داری به سمت پول‌آوری هدایت کنیم، یادآور شد: باید تکیه به دولت را کمتر کنیم و همه صندوق‌های وابسته به این مجموعه را مستقل بار بیاوریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ایجاد تعاونی‌های مختلف در این وزارتخانه گفت: قبل از دولت نهم حدود 38 هزار و 800 تعاونی وجود داشت که این تعداد پس از دولت‌های نهم و دهم به 107 هزار تعاونی رسید.

عباسی افزود: قبل از دولت نهم حدود 110 هزار نفر در این تعاونی‌ها مشغول به کار بودند که این تعداد بعد از دولت‌های نهم و دهم به 2 میلیون و 500 هزار نفر رسیده است.

عباسی با اشاره به تأمین بیمه روستاییان و عشایر گفت: در آینده نزدیک سامانه هوشمند بیمه عشایری و روستایی برای بهره‌گیری هرچه بهتر خدمات بیمه این افراد افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در طول چند سال اخیر در وزارت کار و رفاه اجتماعی واحدهای مشکل‌دار در زمینه مقررات با مشكلي مواجه نبوده‌اند، ادامه داد: بیشتر مشکلات این واحدها مربوط به گردش مالی و مواد اولیه بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های گسترده و افزایش حجم کاری کارمندان در زمینه وزارت کار در طول چند سال اخیر 75 درصد از زیربنا‌های تأمین اجتماعی ارتقا یافته است.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.