سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

صادرات هزار و 474 تن محصولات باغی در دو ماه امسال از مازندران

هزار و 474 تن محصولات باغی در دو ماه امسال به ارزش یک میلیون و 45 هزار دلار از گمرکات مازندران صادر شد.

 

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت:این میزان در مقایسه با مدت مشابه قبل 471 درصد رشد وزنی و 384 درصد رشد ارزشی داشته است.

وی افزود: 451 تن کیوی، هزار و 33 تن سیب درختی به ترتیب به ارزش480 هزار دلار و 565 هزار دلار در 2ماه گذشته از گمرکات استان صادر شد.

هاشم پور با اشاره به کشورهای هدف محصولات باغی استان گفت:بازارهای هدف محصولات کشاورزی استان مازندران شامل کشورهای روسیه،ازبکستان،ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان، عراق، کویت، امارات و ترکیه می باشند.

وی در ادامه به برخی از مولفه های موثر در افزایش صادرات اشاره کرد و افزود:اعزام هیات تجاری و بازاریابی،شرکت در نمایشگاه های بین المللی یا ایجاد نمایشگاه های اختصاصی در خارج،انتخاب نماینده فروش کالا در بازار هدف،تبلیغات،ایجاد امکانات بسته بندی و سورتینگ به اندازه کافی و ایجاد مجتمع ها و پایانه های صادراتی از مهمترین عوامل تاثیرگذاری در افزایش صادرات می باشد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران تصریح کرد:کافی نبودن واحدهای فراوری و تبدیلی،بالابودن هزینه های تولید،هزینه های درجه بندی،بسته بندی،بارگیری،تخلیه و حمل،کافی نبودن انبار و سردخانه جهت نگهداری محصولات،ضعف در بسته بندی که باعث فاسد شدن و افت بیشتر محصول و در نهایت افزایش قیمت میوه می شود،مشکلات حمل و نقل،سنتی بودن تولید محصولات کشاورزی تجاری و عدم استفاده از واریته های تجاری در تولید محصولات کشاورزی،نبود ارتباطات بانکی و مشکلات نقل و انتقال ارزی حاصل از تجارت از مهمترین مسائل و مشکلات موجود در مسیر توسعه صادرات محصولات کشاورزی است ./س

برچسب ها: صادرات ، محصول ، باغ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.