سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

سازوکارهای ذخیره سازی گندم تسهیل می شود/ هدف نهایی، کاهش قیمت گندم

استاندار خراسان رضوی بر تقویت سازو کارهای لازم به منظور خرید و ذخیره سازی گندم مورد نیاز استان تاکید کرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد حسین فروزان مهر در جلسه ای که به منظور بررسی آخرین وضعیت فرآیند ذخیره سازی گندم مورد نیاز استان برگزار شده بود، اظهار کرد: 60درصد گندم مورد نیاز کشور در سه استان خراسان،خوزستان، فارس و گلستان تولید می شود.

وی سطح اراضی زیرکشت این محصول راهبردی در خراسان رضوی را بیش از 210هزار هکتار اعلام کرد و افزود: بر اساس پیش بینی ها حدود 900هزار تن گندم در خراسان رضوی برداشت می شود که از این میزان 735 هزار تن از کشت آبی به دست می آید و بقیه حاصل کشت دیم است.

استاندار خراسان رضوی از تیر ماه به عنوان زمان اوج خرید گندم در استان یاد کرد و گفت: با توجه به آغاز سفرهای تابستانی، نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و بالا رفتن میزان استفاده از نان و محصولات جانبی گندم در سبد غذایی خانواده ها ، از شرکت غله و خدمات بازرگانی، سازمان تعاون روستایی، اتحادیه ی کارخانجات آرد و جهاد کشاورزی انتظار می رود تا هر چه سریع تر نسبت به خرید تضمینی گندم به قیمت مصوب و ذخیره سازی مناسب آن اقدام کنند.

فروزان مهر ادامه داد: در همین راستا بایستی از ظرفیت مباشران خرد، تعاونی های روستایی و بخش خصوصی در فرآیند خرید تضمینی و ذخیره سازی گندم استفاده شود.

وی از بانک های عامل استان خواست تا در اسرع وقت نسبت به پرداخت وجوه خرید تضمینی گندم به کشاورزان اقدام کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ممنوعیت خروج گندم و آرد از استان، جلوگیری از صدورهرگونه بارنامه از سوی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان را مورد تاکید قرار داد و از نیروی انتظامی خواست تا در جهت نظارت در خصوص اقدام نماید.

فروزان مهر هرگونه خرید گندم از کشاورزان توسط دلالان را موجب ایجاد اختلال در روند ذخیره سازی این کالا دانست و خواستار برخورد قانونی لازم با افراد متخلف شد.

تامین سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزی، تسهیل سازوکارهای ذخیره سازی گندم با هدف کاهش هزینه ها و منطقی شدن قیمت ها و نظارت مستمر برعملکرد کارخانجات تولید آرد و سیلوها از دیگر تاکیدات استاندار خراسان رضوی بود.

گفتنی ست در حال حاضر 170 مرکز در سطح استان مبادرت به خرید گندم دارند.

برچسب ها: گندم ، ذخیره ، تسهیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.