سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تولید سالانه 340 تن گوشت بوقلمون در آذربایجان شرقی

کارشناس مسئول بوقلمون و سایر ماکیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سالاانه با احتساب 140 تن گوشت بوقلمون تولیدی در واحدهای صنعتی و 200 تن در واحدهای بومی 340 تن گوشت بوقلمون در استان استحصال می شود.

کمال نیکسان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: 50 هزار قطعه بوقلمون هر ساله در استان پرورش می یابد.

وی با معرفی مراکز پرورش بوقلمون در استان تشریح کرد: دو واحد صتعتی پرورش بوقلمون در میانه و مرند و ایستگاه تحقیقاتی بوقلمون در خداآفرین در مجموع سه واحد تولید گوشت بوقلمون در آذربایجان شرقی استقرار یافته است.

نیکسان ضمن اشاره ای به ویژگی های گوشت بوقلمون ادامه داد: گوشت اين پرنده حاوي هر دو نوع گوشت سفيد و قرمز است، 65 درصد گوشت بوقلمون سفيد و در ناحيه سينه و 35 درصد آن تيره و در ناحيه ران‌ ها قرار دارد گفتنی است که هر يك از اين گوشت‌ ها از نظر طعم و مزه باهم متفاوتند.

کارشناس مسئول بوقلمون و سایر ماکیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: گوشت سينه و بال‌ ها سفيد و لذيذ و از نظر مزه شبيه گوشت گوساله است و گوشت قرمز آن كه اغلب در ران ‌ها يافت مي ‌شود، بسيار نرم و طعمي شبيه گوشت پرندگان وحشي يا شكاري را دارد.

وی از کم بودن ضایعات گوشت بوقلمون گفت و اظهار داشت: افزايش حجم توده گوشت قسمت‌ هاي سينه و ران نسبت به حجم استخوان و در نتيجه ضايعات كمتر نسبت به گوشت ‌هاي مشابه ويژگي برجسته بوقلمون است.

کارشناس مسئول بوقلمون و سایر ماکیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: هرساله 12 هزار جوجه بوقلمون در ایستگاه تحقیقات بوقلمون تاتار و 36 هزار قطع در واحدای صنعتی و در مجموع 50-48 هزار قطعه بچه بوقلمون در استان تولید می شود.

نیکسان با عنوان نمودن میزان تخم تولیدی بوقلمون تاکید کرد: سالانه از هر بوقلمون ماده بومی 40 تخم حاصل می شود./س

برچسب ها: تولید ، سالانه ، بوقلمون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.