سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت:

ثبت خطای پزشکی از یک سال پیش آغاز شده/از وضعیت بیمارستان‌های دولتی راضی نیستم

مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت از آغاز ثبت خطاهای پزشکی از یک سال پیش خبر داد.

دکتر سجاد رضوی، مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه آماری از میزان خطای پزشکی در کشور نداریم گفت: کار ثبت خطاها پزشکی از یک سال پیش شروع شده و آموزش های لازم به پرسنل بیمارستان ها در حال انجام است. 
 
باید توجه داشت که ثبت خطای پزشکی کار بسیار سخت و سنگینی است و تمام پرسنل از پزشک گرفته تا ماما و پرستار و بهیار درگیر این موضوع هستند. 
 
وی با تاکید بر اینکه خطای پزشکی صرفا به معنای انجام خدمات توسط پزشک نیست افزود: ماما پرستار، رزیدنت، اینترن پزشک و هر فردی که در کار درمانی دخالت داشته باشد ممکن است کم کاری کند و این کم کاری منجر به خطا در امر درمان شود. 

معاونت درمان وزارت بهداشت در حال فراهم کردن زمینه های ثبت خطاهای پزشکی و در نظر گرفتن کلیه مسائل حقوقی و قضایی در آن است. 
 
سجاد رضوی در پاسخ به این سوال که چرا میزان فوت بیماران در بیمارستان های دولتی بیشتر از خصوصی است عنوان کرد: من اصلا این موضوع را قبول ندارم چرا که بیماران بد حال بیشتر به مراکز دولتی مراجعه می کنند و همین امر منجر به افزایش میزان آمار فوت در این نوع بیمارستان ها شده است در واقع بیشتر بیماران برای یک عمل حراجی خاص به بیمارستان های خصوصی مراجعه می کنند که همین امر باعث می شود میزان فوت بیماران در مراکز خصوصی پایین باشد. 

مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: من از عملکرد بیمارستان های دولتی شخصا رضایت ندارم اما می توانیم روی این بیمارستانها کار کنیم و خدمات را ارتقا دهیم./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.