سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

سمپاشی مزارع شهرستان مرند، برعلیه بیماری زنگ زرد گندم

مدیرجهادکشاورزي شهرستان مرند گفت: بیماری زنگ زرد گندم باشدت‌ قابل ملاحظه ای توسط کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی در مزارع گندم منطقه شناسایی و تاکنون عملیات سمپاشی در بیش از60 هکتار از مزارع شهرستان انجام شده است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، رحیم زاده در گفتگو با خبرنگاران گفت: بیماری زنگ زرد گندم با توجه به بارندگی های اخیر، در مقایسه با سال‌های گذشته دیرتر ظهور کرده و مزارع گندم را در مرحله ساقه‌دهی و شروع گلدهی در معرض آلودگی قرار داده است.

وی با بیان اینکه، نظر به حساسیت این مراحل در چرخه تکامل گندم، احتمال خسارت شدید و کاهش عملکرد وجود دارد، اضافه کرد: اقدامات واطلاع‌رسانی لازم به کشاورزان، جهت انجام عملیات سمپاشی صورت گرفته است.

مدیرجهادکشاورزي مرند گفت: در خصوص این بیماری، به تمام مراکز جهادکشاورزی شهرستان‌ها تاکیدات لازم ابلاغ و اطلاعیه های فنی مورد نیاز به منظور اطلاع رسانی در بین کشاورزان پخش و مقداری سم رایگان نیز توزیع شده است.

رحیم زاده از کشاورزان شهرستان درخواست کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی وکلینیک‌های گیاه‌پزشکی، به منظور دریافت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های لازم جهت حفظ محصول خود اقدام کنند و یادآور شد در این راستا کارشناسان جهادکشاورزی مرند، در روزهای آ تی دامنه بررسی‌های میدانی خود را گسترش خواهند داد تا از عدم آلودگی سایر مزارع گندم اطمینان کامل حاصل آید. /س

برچسب ها: سمپاشی ، مزارع ، گندم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.