سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امکان ثبت رايانه اي بيماران نارسايي قلبي مزمن در دانشگاه علوم پزشکي مشهد

نخستين بار در شرق کشور امکان ثبت رايانه اي بيماران نارسايي قلبي مزمن در دانشگاه علوم پزشکي مشهد فراهم شد .

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا ، عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: اين سامانه به منظور اعتلای علمی ، تحقیقاتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مراقبت بهتر بیماران نارسایی قلبی که بیماری طولانی و ناتوان کننده اي به شمار مي رود راه اندازي شده است .

دکتر فروه وکيليان با اشاره به اينکه اين طرح با همکاري مرکز تحقيقات پيشگيري از بيماريهاي قلبي و عروقي ، ستاد حاکميت باليني و مرکز تحقيقات ايمني بيمار اجرا شده است خاطر نشان کرد:بر اين اساس اطلاعات بيماران نارسايي قلبي مزمن به صورت برخط(online) در پايگاه اطلاع رساني دانشگاه علوم پزشکي مشهد قابل دسترسي بوده و  پس از ثبت اطلاعات ، هر بیمار دارای پرونده الکترونیکی، با نام کاربری  و رمز عبور مربوط به خود خواهد بود.

فلوشيب نارسايي قلب دانشگاه علوم پزشکي مشهد خاطر نشان کرد :‌در اين سامانه علاوه بر شناسايي بيماران نيازمند به درمانهاي غير دارويي همچون سلولهاي های بنیادی، تعبيه پيس ميکر سه حفره ای،  برنامه نوتوانی و یا پیوند قلب به سوالات بيماران نيز در قالب تالار گفتگو پاسخ داده مي شود .

وي افزود:‌پزشکان در سطح استان که تشخیص نارسایی قلب برای بیمار داده اند و بيمار نیاز به مراقبت طولانی  و یا سایر اقدامات دارد می توانند  اطلاعات را در اين سامانه به نشانيhttp://frm.mums.ac.ir/DocLib4/Forms/view.aspx به ثبت برسانند و يا اينکه بيماران به مرکز جامع قلب (درمانگاه نارسایی قلب) و ستاد حاکمیت بالینی واقع در بيمارستان امام رضا(ع) مراجعه کنند.

فلوشيپ نارسايي قلبي دانشگاه علوم پزشکي مشهد  تصريح کرد :‌ثبت رایانه ای اطلاعات بیمار  می تواند به پزشک و بیمار در شناخت بهتر  شرایط بیماری هر فرد و ارتباط صمیمانه این دو در جهت پاسخ سوالات بیماران  و صرفه جویی در وقت پزشک و بیمار و مشخص شدن بیماران کاندید درمان هاي  غیر دارویی بسیار کمک کننده باشد.

دکتر وکيليان گفت :‌ بیماری نارسایی قلبی یک بیماری طولانی و با اهمیت است که زندگی بیمار را تحت تاثیر قرار داده و  کنترل و مراقبت بهتر بیماری منجر به افزایش طول عمر و بهبود کیفیت زندگی وي مي شود .
برچسب ها: بیماران ، نارسایی ، قلبی ، مزمن ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.