سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موافقت پرز با استقرار نيروهاي مصري در صحراي سينا

رئيس رژيم صهيونيستي اعلام کرد با درخواست ارتش مصر براي استقرار نيروهاي امنيتي اين کشور در شبه جزيره سينا موافقت کرده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري سما ؛ شيمون پرز شنبه شب اعلام کرد در حال حاضر شبه جزيره سينا و حضور گروه هاي مسلح در اين منطقه  به مشکلي براي تل‌آويو و  چالشي مهم براي مصر تبديل شده است .

رئيس رژيم صهيونيستي گفت : پس از درخواست ارتش مصر  براي استقرار نيروي بيشتر در صحراي سينا براي مقابله با افراد مسلح ، دولت اسرائيل با آن  موافقت کرد .شيمون پرز با ابراز نگراني از تحولات در منطقه خاورميانه، تاکيد کرد بهار عربي در منطقه  هنوز به پايان نرسيده است .

پرز از تلاش هاي مستمر جان کري وزير امور خارجه آمريکا براي از سرگيري روند صلح در منطقه  ابراز تعجب  و تاکيد کرد  چالش هاي زيادي براي پيشبرد  صلح و حل مناقشه خاورميانه وجود دارد .رئيس رژيم صهيونيستي در عين تاکيد کرد بايد از تلاش هاي جان کري  براي از سرگيري گفتگوهاي صلح پشتيباني کنيم .

 وي افزود اگر  محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين شريک واقعي صلح باشد  مناقشه فلسطين و اسرائيل حل خواهد شد .در همين حال يک منبع امنيتي مصر  اعلام کرد نيروهاي مسلح مصر  در ماه مه گذشته با هماهنگي کامل طرف اسرائيلي و به منظور آزادي سربازان ربوده شده مصري وارد شبه جزيره 
 سينا شدند .

 منبع امنيتي مصر تاکيد کرد پاکسازي عناصر مسلح و تروريستي وابسته به گروه هاي تکفيري در  شبه جزيره سينا  به نفع اسرائيل است و دولت اسرائيل نسبت به ورود نيروهاي ارتش مصر به 
 صحراي سينا  اعتراضي نکرده است .

بر اساس پيمان کمپ ديويد که در سال 1979 ميان مصر و اسرائيل به امضا رسيد ، ورود نيروهاي ارتش مصر در شبه جزيره سينا بايد با هماهنگي  اسرائيل صورت گيرد . منبع مصري تصريح کرد  اسرائيل با استقرار موقت ارتش مصر در صحراي سينا موافقت کرده است و با پايان ماموريت نيروهاي مصر در صحراي سينا ، آنان  از اين منطقه خارج خواهند شد . 

برچسب ها: سینا ، استقرار ، پرز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.