سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراقبت ویژه از مادران باردار مبتلا به ایدز

مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مراقبت ویژه از مادران بادار مبتلا به ایدز در بیمارستان امام خمینی(ره) انجام می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، محمدباقر صابري‌زفرقندي در اين رابطه گفت: درمان نوزداني كه از مادران معتاد متولد مي شوند موضوع تازه اي نيست و در بسياري از بخش‌هاي زنان و زايمان توسط متخصصين نوزادان اين موضوع انجام می شود.
 
وي افزود: در برخي از استان ها به دليل اعتياد مادران، اين مسأله بيشتر خودش را نشان مي دهد و به همين منظور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي راهنماي درمان اعتياد در بارداري و شيردهي را تدوين و ابلاغ كرده است.
 
مديركل درمان و حمايت‌هاي اجتماعي ستاد تصريح كرد: ارائه خدمات درمان اعتياد به گروه هاي نيازمند از جمله مادران باردار يا نوزادان در حيطه صلاحيت‌هاي علمي و عملي دانشگاه هاي علوم پزشكي است كه در بخش‌هاي درماني مربوطه اين خدمات ارائه مي‌شود.
 
صابري ادامه داد: براساس پروتكل ها و منابع معتبر علمي در بيمارستان‌ها و مراكز درماني خصوصي تاكنون مشكلي براي ارائه خدمات درماني به اين گروه خاص گزارش نشده است.
 
وي افزود: آنچه به عنوان خبر در مورد مركز درمان اعتياد نوزادان در بيمارستان امام خميني مطرح است مربوط به مركز تحقيقات ايدز كشور است كه در آن بيمارستان مستقر است.
 
وي گفت: در مركز فوق زنان باردار مبتلا به ويروس ايدز اعم از معتاد يا غيرمعتاد تحت مراقبت‌هاي ويژه در دوران بارداري و پس از زايمان قرار مي گيرند و چون نوزادان اين مادران عموماً مبتلا به ايدز  هستند ضرورت توجه ويژه به اين نوزادان به‌صورت متمركز وجود دارد.

برچسب ها: ایدز ، مراقبت ، مادران ، مبتلا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.