سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف بي رويه كورتن، خطر ابتلا به ديابت را به همراه دارد

رئيس انجمن ديابت ايران گفت:مصرف بي رويه كورتن موجب مقاومت بدن نسبت به ترشح انسولين مي شود و با افزايش قند خون، خطر ابتلا به ديابت نوع 4 را به همراه مي آورد.

اسداله رجب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با تاكيد بر اينكه مصرف بي رويه داروي كورتن مي تواند خطر ابتلا به ديابت نوع 4 را به همراه داشته باشد گفت: مصرف بي رويه كورتن موجب مقاومت بدن نسبت به توليد انسولين مي شود و در اين صورت قند خون افراد افزايش يافته و ديابت ثانويه را به وجود مي آورد.

وي در ادامه با بيان اينكه مبتلايان به ديابت نيز تنها بايد در موارد ضروري از كورتن استفاده كنند، افزود: بيماران مبتلا به ديابت كه براي بيماري هاي مفصلي و ... نيار به يك دوره كورتن درماني داشته باشند بايد براي جلوگيري از افزايش قند خون به منظور تغيير دوز داروهايشان با متخصص غدد نيز مشورت كنند.

رجب تصريح كرد: بيماران مبتلا به ديابت نبايد براي درمان بيماري هايي همچون سرماخوردگي و يا يا تجويز دندان پزشكان براي تسكين درد يا كاهش التهاب از داروي كورتن استفاده كنند.
همچنين مصرف داروي كورتن براي ساير افراد نيز در موارد غير ضروري همچون بيماري هاي فوق الذكر خطر ابتلا به ديابت را به همراه دارد./ح

برچسب ها: کورتن ، دیابت ، دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.