سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

تولید 5/2 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان مرکزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: در سال گذشته مقدار 2.5 میلیون تن محصولات زراعی، باغی و دامی در سطح استان تولید شد که رکورد خوبی است.

عباس مظفری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: ازمجموع تولیدات 2.5 میلیون تنی استان در سال گذشته مقدار 1.8 میلیون تن مربوط به محصولات زراعی و 441 هزار تن آن مربوط به بخش دام و طیورو شیلاتبوده است.

وی گفت: در سال گذشته تولیدات استان در بخش محصولات باغی 430 هزار تن بوده است که از این میزان، 59 هزار تن مربوط به محصولات میوه دار و 10 هزار تن مربوط به پسته بوده است که دارای برند ارگانیک است و از این مقدار تولید پسته ارگانیگ میزان 9 هزار تنمازاد مصرف استان بوده و صادر می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تجلیل از کشاورزان برتر در امر تولید گامی مهم در تشویق آن ها به تولید بیشتر و با کیفیتی بهتر دانست و عنوان کرد: در هفته جهاد کشاورزی از تعداد 51 نفر کشاورز نمونه در زمینه های مختلف دام و طیور، تولیدات گیاهی، صنایع تکمیلی و تشکل ها و تعاونی ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: هدف از تحلیل از کشاورزان نمونه برگزاری گردهمایی بین کشاورزان ایجاد و ترویج رقابت سالم بین کشاورزان است./س

برچسب ها: محصول ، باغ ، استان مرکزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.