سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعویق طرح تاسيس مجتمع تجاري در "پارک گزی"تا زمان صدور راي دادگاه

رجب طيب اردوغان ، نخست وزیر ترکیه طرح تاسيس مجتمع تجاري را تا زمان صدور راي دادگاه به تعويق انداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از يورونيوز ؛ رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه گفته است که طرح تخريب پارک گزي و احداث مجتمعي تجاري به جاي آن در استانبول تا زمان صدور راي دادگاه به تعويق مي افتد.پيشتر نيز حزب عدالت و توسعه، حزب حاکم، براي آرام کردن معترضان از احتمال برگزاري يک همه پرسي سخن رانده بود.

با اين وجود اردوغان در تازه ترين پيام خود خطاب به جوانان گفت:لطفا پارک گزي را ترک کنيد و به خانه هايتان برويد. اگر برخي از گروههاي غيرقانوني مي مانند، بگذاريد با آنها برخورد کنيم، چرا که اين پارک متعلق به همه ترکهاست. حدود دو هفته است که اقتدارستيزان به اعتراض خود عليه دولت ادامه مي دهند. آنها  اردوغان را که سالهاست قدرت را در ترکيه در دست دارد به اقتدارگرايي و تحميل ارزشهاي اسلامي بر سنت سکولار ترکيه متهم مي کنند.

تا به امروز نه دولت از طرح تبديل پارک به مجتمعي تجاري عقب نشيني کرده و نه معترضان ميدان تقسيم و پارک گزي را بطور کامل ترک کرده اند.در اين بين، داويد مارتلو، پيانيست آلماني قصد دارد تا از بين رفتن تنش، در ميدان تقسيم استانبول، ميداني که شاهد رويارويي خشن پليس و معترضان بوده است، پيانو بنوازد.سه کشته و هزاران زخمي و جراحت ديده حاصل دو هفته اعتراض و تظاهرات ضد دولتي در ترکيه خصوصا استانبول بوده است.

برچسب ها: دادگاه ، تجاری ، صدور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.