سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

تنها تعداد کمی از گونه گیاهان دارویی کشور اهلی شده اند

رئیس ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری گفت: تنها تعداد کمی از گونه گیاهان دارویی کشور اهلی شده اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمد حسن عصاره، رئیس ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری در جلسه بررسی روند توسعه کشت گیاهان دارویی در استان سمنان با بیان این مطلب افزود: اهلی کردن گونه‌ها هم یکی از برنامه مهم تحقیقات است تا افزایش ماده موثره هم محقق شود که تاکنون از 2350 گونه گیاهان دارویی در کشور تعداد کمی اهلی شده است.

وی اظهار کرد: سیاست ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری، توسعه کشت همراه با حرکت مطلوب صنایع وابسته به آن است.

عصاره بیان کرد: در مسیر توسعه حلقه اول کشت و حلقه‌های بعدی، فعال کردن بخش صنعت لازم برای این امر است که عجین شدن کشت با صنعت یک توسعه پایدار ایجاد می‌شود.

وی افزود: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه از دیگر برنامه‌های اصلی ستاد است و برای موفقیت در توسعه گیاهان دارویی باید تمام حلقه‌های کار از تولید تا فرآوری دیده شود.

همچنین دکتر نصرت الله حسنی رئیس مرکز تحقیقات منابع طبیعی و امور دام استان، اجرای طرح تغییر الگوی کشت گیاهان دارویی در سمنان از خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در استان 130 گونه گیاهان دارویی شناسایی شده است و طرح‌های خوبی برای تجاری سازی آن انجام شده است.

وی، افزود: طرح تغییر الگوی کشت در گیاهان دارویی و جایگزینی گیاهان با راندمان بالا در حال اجراست و تجاری سازی و تولید انبوه از برنامه‌های این مرکز است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: طرح ساماندهی توسعه گیاهان دارویی در سه محور تولید، فراوری و بازاریابی در دست اقدام است.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: گیاهان ، دارویی ، سمنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.