سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندگی هزاران فقیر آمریکایی در شهرهای مختلف این کشور

بدهي چند ميليارد دلاري ديترويت، اين شهر را در آستانه ورشکستگي قرار داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پي بي اس ؛ کارمندان شهر ديترويت امروز خبر ناخوشايندي را شنيدند. بدهي دو و نيم ميليارد دلاري اين شهر، مسئولان آن را به چاره جويي واداشته است و بر اين اساس حقوق کارمندان بازنشسته و خدمات درماني دولتي آنها کاهش مي يابد.

اين خبر موجب شد صبح امروز شماري از مردم تجمع اعتراض آميزي را مقابل هتل «وسترن» تشکيل دهند و خواستار مديريت مالي بهتر اين شهر و رسيدگي به حقوق مردم شوند. در اين هتل کوين اُور مدير امور اضطراري ديترويت آخرين طرح هاي خود را براي حل مشکلات مالي اين شهر ارائه مي کرد.اور پس از اين نشست به خبرنگاران گفت مشکلات مالي ديترويت حاد است و براي عبور از اين شرايط راهي به جز کاهش مزاياي مالي دولتي وجود ندارد. کوين اور سه ماه قبل از طرف فرماندار ميشيگان براي حل و فصل مشکلات مالي ديترويت مامور شد.

آبايومي آزيکيوه يکي از معترضان شهر ديترويت مي گويد:«ما باور نداريم کساني که امروز در هتل وسترن تشکيل جلسه داده اند، بهترين گزينه ها را براي مردم پيشنهاد مي کنند. ما آقاي اور را مسئول گرفتاري هاي خود مي دانيم».ديترويت که زماني از رونق اقتصادي بالايي برخوردار بود، امروز يکي از فقيرترين شهرهاي آمريکا به شمار مي رود؛ شهري که يک سوم جمعيت آن زير خط فقر تعريف شده از طرف دولت، زندگي مي کنند.

مت هلمز از موسسه مطبوعات آزاد ديترويت مي گويد:«درباره بحران مالي در ديترويت هشدارهايي داده شده بود اما اين هشدارها در حدي نبوده است که مردم را براي اين حجم بدهي و فشارهاي ناشي از آن آماده کند. امروز همه، از کارمندان بازنشسته تا اتحاديه هاي کارگري اين شهر و شرکت هاي بيمه اين فشار را احساس مي کنند. طرح هاي کوين اور مدير امور اضطراري ديترويت موثر واقع نشده است و امروز ما  تا اعلام ورشکستگي فقط چند هفته فاصله داريم».

برچسب ها: آمریکا ، شهر ، زندگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.