سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

باید به رای مردم تمکین کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری گفت: همانطور که نامزدهای ریاست جمهوری به نظر شورای نگهبان در برهه تائید و رد صلاحیت کاندیداها تمکین کردند، باید اکنون نیز نسبت به رای مردم تمکین کنند.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، با قدردانی از حضور گسترده مردم در این دوره از انتخابات گفت: درسی که در عرصه داخلی گرفتیم این بود که با وحدت و انسجام در سایه نظام و پیروی از ولایت فقیه؛ می توان سنگین ترین فشارها را پشت سر گذاشت.

مهدی دواتگری بدون تردید برنده انتخابات ملت ایران هستند که حماسه سیاسی خلق کنند و ملت فهیم ایران همیشه پیروز میدان هستند.

وی گفت: این اولین بار نیست که مردم آزمایش را با موفقیت پشت سر گذاشته اند، هر کجا که نیاز به وحدت باشد، ملت در نظام حاضر شده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در 18 بهمن 91 وقتی رژیم صهیونیستی ایران را به حمله نظامی تهدید کرد، مردم ایران با حضور در راهپیمایی 22 بهمن پشتیانی خود را از نظام اعلام کردند که این اقدام منجر به عقب نشینی آنها از مواضع خود در 25 بهمن 91 شد.

دواتگری گفت: علی رغم تحریم های شدیدی که علیه ملت ایران اعمال می شود، اما حضور مردم انتخابات، پاسخ کوبنده به امریکا و دشمنان در برابر تحریم های اعمال شده بود.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه مردم ایران نشان دادند هیچ گاه، منافع خود را به منافع غربی تسلیم نخواهد کرد گفت: مشارکت مردم به مثابه اکسیژن است؛ در عرصه سیاسی حضور و تعیین سرنوشت، مانند تزریق اکسیژن به جامعه سیاسی است و نظام را در برابر بیماریهای خارجی مصون می کند.

دواتگری در تحلیل خود از بازتاب حضور مردم ایران در رسانه های بیگانه گفت: رسانه های بیگانه تمام تلاش خود را معطوف به این کرده اند که حضور و مشارکت مردمی را مصادره کنند و حضور مردم را تحریف کنند.

وی ادامه داد: رسانه های بیگانه سعی خواهند کرد نتیجه حضور مردمی را به اختلافات داخلی سوق دهند.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید پایبندی به نظام جمهوری اسلامی ایران فراموش شود گفت: همانطور که 24 خرداد برگ زرینی در تاریخ ایران خلق کردیم، باید اخلاق و رفتار پس از انتخابات را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: از هواداران نامزد منتخب انتظار داریم با رعایت چارچوب های قانونی، به حقوق سایر نامزدهایی که اکثریت رای را کسب نکرده اند احترام قائل شوند و نامزد منتخب نیز از ظرفیتهای سایر نامزدهای ریاست جمهوری در پیشرفت و توسعه ی کشور استفاده کند.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه مردم با حضور خود در این انتخابات دین خود را به نظام ادا کنند گفت: نامزدها نیز برای اعتلای ملی و پیشرفت و توسعه ی کشور در کنار نامزد منتخب حاضر شوند.

وی یادآور شد: سال 92، سال حماسه سیاسی و اقتصادی است؛ اگر تا دیروز مردم در خلق حماسه سیاسی حاضر شدند و از امروز بخش دوم شعار سال که حماسه اقتصادی است شروع شده است و باید سه قوه انتظار در خدمت مردم باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قوای سه گانه زیر نظر ولی فقیه هستند، هر سه قوه باید در راستای سیاستهای رهبری حرکت کنند.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تا پایان کار دولت دهم تنها 49 روز باقی مانده است گفت: از دولت نهم انتظار داریم در 49 روز پایانی دولت، همانند روزهای اول محکم و با اراده در جهت رفع مشکلات مردم و عمل به شعار سال که حماسه اقتصادی است اقدام کنند.

داوتگری یادآور شد: از منتخب ریاست جمهوری نیز انتظار داریم که در کنار شکل گیری دولت خود، در قبال اعتمادی که مردم به آنها داشته اند، در خلق حماسه اقتصادی حرکت جدی کنند. /س

برچسب ها: مردم ، رای ، فشار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.