سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه تور مجازي طرح حفاظت از تنوع زيستي زاگرس مركزي كليد خورد

مدير طرح حفاظت از تنوع زيستي زاگرس مركزي با بيان اينكه 200 نقطه برخوردار از پتانسيل هاي اكولو‌‌‌ژيكي در محدوده دنا شناسايي شده،از آغاز مرحله اجرايي ساخت نرم افزار تور مجازي طرح زاگرس مركزي خبر داد.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شيرين ابوالقاسمي با بيان اينكه توسعه ظرفيتها و افزايش آگاهي عمومي يكي از اهداف طرح حفاظت از تنوع زيستي زاگرس مركزي است، گفت: سامانه بازديد مجازي از محدوده پايلوت طرح در استان هاي اصفهان، چهار محال و بختياري، فارس، كهگيلويه و بويراحمد به همت دبيرخانه طرح حفاظت از تنوع زيستي زاگرس مركزي كليد خورد.
مدير طرح حفاظت از تنوع زيستي زاگرس مركزي با اشاره به اينكه در مدت 12 روز از 200 نقطه برخوردار از پتانسيل هاي اكولو‌‌‌ژيكي و تنوع زيستي و مناظر بي بديل در محدوده هاي پايلوت دنا- ونك در استان اصفهان، بلداجي- ناغان در استان چهارمحال و بختياري، كر- كامفيروز در استان فارس و دناي غربي در استان كهگيلويه و بويراحمد تصويربرداري شد، گفت: بزودي نرم افزار مذكور در اختيار كاربران قرار خواهد گرفت.
به گفته شيرين ابوالقاسمي سامانه بازديد مجازي ، اين قابليت را براي كاربران فراهم مي اّورد كه بدون حضور فيزيكي و از طريق شبكه جهاني اينترنت و يا رايانه شخصي خود، از امكانات و خدمات نقطه مورد نظر به صورت كاملاً سه بعدي و باتمام جزييات، همراه با محيطي زنده و گرافيكي زيبا، بازديد نمايد.
وي ادامه داد: اين سامانه  مي تواند جهت آشنايي مخاطب با مكان قبل از حضور كمك شاياني كند.
مدير طرح حفاظت از تنوع زيستي زاگرس مركزي خاطر نشان كرد: با استفاده از اين نرم افزار گردش مجازي، به طور طبيعي كاربر خود را در مكان مورد نظر احساس كرده و جزئيات را به طور كاملاً محسوس درك خواهد كرد. او مي تواند در مكان واقعي قدم بزند ، حركت كند ، تصاوير و فيلم مشاهده كند و موزيك يا صداي طبيعت را بشنود.
به گفته وي راه اندازي اين سامانه علاوه بر ارتقاء شناخت و سطح آگاهي از پتانسيل هاي تنوع زيستي در محدوده طرح بين المللي زاگرس مركزي، در برنامه ريزي براي حفاظت از منطقه ياريگر متوليان امر خواهد بود./ل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.