سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دريافت گواهينامه سيستم مديريت امنيت اطلاعات توسط اداره كل بنادرو دريانوردي مازندران

اداره كل بنادرو دريانوردي مازندران به عنوان اولين دستگاه اجرايي در استان ، موفق به دريافت گواهينامه سيستم مديريت امنيت اطلاعات شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، سيد نبي سيدپور گفت: در سايه تلاش و جديت همكاران اين اداره كل، بندر نوشهر در تاريخ 12و 13 ماه جاري مورد مميزي شركت توف‌نورد ايران قرار گرفت و به عنوان اولين دستگاه اجرائي در استان مازندران، موفق به دريافت گواهينامه سيستم مديريت امنيت اطلاعات (ISMS) بر اساس استاندارد ISO 27001:2005 شده است.

مديركل بنادر و دريانوردي استان مازندران با اعلام اين مطلب افزود: در راستاي ارتقاي سطح امنيت اطلاعات و ايمن‌سازي فضاي تبادل اطلاعات، اين اداره كل از اواخر سال 90 مبادرت به انجام مقدمات لازم جهت استقرار سيستم مديريت امنيت اطلاعات ( ISMS) در بندر نوشهر نموده است كه بر اساس آن، پروژه‌هاي متعددي از جمله استانداردسازي اتاق سرور، ارتقاء و بهينه‌سازي تجهيزات اكتيو و پسيو شبكه، تهيه و نصب و راه‌اندازي تجهيزات ذخيره‌سازي، پشتيبان‌گيري و مجازي‌سازي و همچنين ارتقاء سطح امنيتي نرم‌افزارهاي كاربردي را تعريف و اجرا نموده است.

مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشهر با تأكيد بر لزوم اتخاذ تدابير مناسب جهت حفاظت از اطلاعات در راستاي حركت به سمت يك سازمان چابك و مبتني بر فناوري اطلاعات، خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه كليه فرايندهاي اصلي اداره كل در بستر الكترونيكي اجرا مي‌شوند، به همين علت در جهت ارتقاء سطح امنيت اطلاعات و ايمن‌سازي فضاي تبادل اطلاعات و همچنين حفظ و تداوم كسب و كار ،اقدام به پياده‌سازي سيستم مديريت امنيت اطلاعات (ISMS ) نموده است.

وي لازمه تحقق اهداف سازمانها در حوزه رقابت جهاني را بهره گيري ازفناوري اطلاعات و ارتباطات به عنوان يكي از اولويت هاي راهبردي آنان در كسب و كار برشمرد و افزود: بكارگيري يك استاندارد جامع و نظام‌مند جهت حفظ امنيت اطلاعات از اهميت بسزايي برخوردار بوده و يكي از نيازهاي اصلي سازمانها محسوب مي‌گردد كه سيستم مديريت امنيت اطلاعات ( ISMS ) پاسخي به اين نياز است.

 سيدپورشناسايي مخاطرات سازمان به صورت سيستماتيك،ارتقاء سطح محرمانگي ، يكپارچگي و دسترس‌پذيري اطلاعات و در نتيجه بهبود مداوم كسب و كار و ايمن سازي دارايي هاي سازمان و ايجاد اطمينان نزد مشتريان را از پيامدهاي دريافت اين گواهينامه عنوان كرد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.