سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسط سوره مهر منتشر شد؛

آموزش نگارش و گزارش نویسی به قلم بقائی نائینی

كتاب "آشنایی با آیین نگارش و گزارش نویسی در ادب پارسی" نوشته اسدالله بقائی نائینی توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری به چاپ رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، كتاب "آشنایی با آیین نگارش و گزارش نویسی در ادب پارسی" به هشت فصل تقسیم شده كه نوشته‌ خوب، نامه و گزارش آداب سخن٬ روش تحقیق٬ نمونه نثر و نظم فارسی از جمله عناوین مطروحه كتاب است.
اسدالله بقائی نائینی دلیل نگارش این كتاب را وجود نوعی خلاء در بین مردم به خصوص كاركنان ادارات و سازمان‌ها در مورد آداب نگارش عنوان كرده بود.
بخشی از مقدمه كتاب به شرح زیر است:
به راستی «فارسی شكر است» و فارسی زبانان سراسر عالم شكر فروشانی هستند كه حلاوت كلام و شیرینی بیانشان بر كام هر مخاطبی تاثیر ماندگار می گذارد. زبان فارسی با صنایع لفظی و معنوی فراگیر كه دارد، گنجینه ای از معارف و ادب و فرهنگ و خرد جمعی یك قوم را طی بیش از هزار سال شامل می شود.
در بخش دیگری از مقدمه كتاب آمده است: تهدید درونی زبان فارسی آن است كه یكایك فارسی زبانان دغدغه و حساسیت و اهتمام لازم را از دست بدهند و به بهانه تجدد و گاه افاضه و امثال آن به بی رنگ كردن زبان و همزمان ورود كلمات و عبارات و حتی جملات بیگانه در عرصه زبان فارسی علاقه مند گردند. 
لازم به ذكر است از اسدلله بقایی تاكنون پنج گنج پارسی شامل تلخیصی از آثار شاعرانی چون سعدی٬ مولانا٬ عطار٬ نظامی و فردوسی و منتشر شده است همچنین كتاب «كجاوه سخن» اثر دیگری از این پژوهشگر و استاد دانشگاه است كه وی در این اثر نیز تلخیصی از اشعار و نثر فارسی بزرگان ادبیات از رودكی تاكنون را در این مجلد گردآوری كرده است./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.