سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال آب سرشاخه هاي دز به قمر 10 شهر و 100 روستا را آبرساني مي‌کند

طرح انتقال آب از سرشاخه هاي دز به قمرود طرحي است که پس از اجراي ان آب مورد نياز بخشي از مناطق مرکزي و کويري ايران تامين مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، خسرو ارتقايي مديرعامل اب منطقه اي تهران گفت: زمانبدي اجراي اين طرح بزرگ از ابتدا 10 ساله پيش بيني شده بود که همين زمانبندي بيشتر از 94 و 95 درصد پيشرفت داشته است.

وي در ادامه گفت: اين طرح در دو مرحله به مرحله اول 2 سال پس با 3 مترمکعب بر ثانيه و مرحله دوم 2 ماه پيش با ظرفيت بالغ بر 23 متر مکعب بر ثانيه به بهره برداري رسيد.

وي در ادامه تصريح کرد: در حال حاضر شهر مقدس قم، گلپايگان و محلات از اين آب استفاده مي کنند و در آينده شهرهاي خوانسار، خمين، نيم بر، دليجان، ساوه و سلفچگان از اين آب استفاده خواهند کرد.

ارتقايي در ادامه گفت: 10 شهر و 100 روستا از اين نعمت بهره مند خواهند شد همچنين بالغ بر 2 ميليون نفر جمعيت و 181 ميليون مترمکعب آب از سرشاخه هاي دز منتقل مي شود و از 56 کيلومتر تونل و سد و قريب به 180 کيلومتر خط انتقال به نقاط مصرف رسانده مي شود.

وي در پايان گفت: اين شهرها همه شهرهاي حاشيه کوير هستند که در واقع براي اولين بار شهر مقدس قم و برخي از شهرها طعم آب شيرين را مي چشند و از ابتداي سال که اين طرح به بهره برداري رسيد، بارها شاهد قدرداني مردم از اين نعمت هستيم که به دستشان رسيده است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: سرشاخه ، دز ، روستا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.