سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

جشنواره‌ی جوان و علم و فناوری مهمترین برنامه‌ی جوانان در وزارت علوم است

عضو ستاد ملی ساماندهی امور جوانان گفت: جشنواره‌ی علم و فناوری از جشنواره های حضرت علی‌اکبر(ع) مهمترین برنامه‌ی ملی برگزار شده با مشارکت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت ورزش و جوانان و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، غلامرضا خواجه سروی گفت: فراگیری مشارکتکنندگان و گسترهی ملی و موضوعی آن گویای اهمیت و جایگاه این جشنواره است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: جشنوارهی حضرت علی اکبر(ع) که امسال پنجمین دورهی آن برگزار شد با هدف شناسایی، تقدیر و حمایت از نخبگان جوان کشور در ابعاد علمی و فرهنگی در تمامی حوزههای علوم نظیر علوم انسانی، فنی و مهندسی، هنر و معماری، کشاورزی، علوم پایه و علوم پزشکی برگزار می شود.

خواجه سروی گفت: این جشنواره فرصتی در اختیار مسئولان قرار میدهد تا جمعی از برترین نخبگان علمی جوان کشور را بر اساس معیارهای دقیق علمی و با ارزیابی داوران متخصص و برجستهی گروههای علمی مختلف انتخاب کنند. تشویق جوانان خلاق و نخبه و تجلیل از تلاشهای آنها و حمایت از آنها در ادامهی مسیر علمیشان میتواند از جمله دستاوردهای برجستهی این جشنواره به حساب آید.

عضو ستاد ملی ساماندهی امور جوانان گفت: شاید مهمترین مسئلهی جوانان امروز، مسئلهی اشتغال آنها بویژه برای فارغالتحصیلان دانشگاهها باشد. البته وزارت علوم در حیطهی وظایف و اختیارات خود یعنی آموزش عالی، توانسته با گسترش کمی و کیفی ظرفیت دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، بخشی از مشکلات جوانان برای ورود به دانشگاه را مرتفع کند/س  

 
برچسب ها: جشنواره ، جوان ، علم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.