سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکرار/سردار فضلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد

آمادگی قرارگاه مرکزی راهیان نور برای توسعه مناطق زیارتی

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: با توجه به نیازهای موجود و ظرفیت‌های قبلی، برای اضافه شدن مناطق جدید به زیارتگاه‌های اردوهای راهیان نور آمادگی کامل داریم.

سردار "علی فضلی" در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزایش علاقه مردم به اردوهای راهیان نور گفت: راهیان نور به لطف و عنایت خدا در حال رسیدن به نقطه اوج است و با رونق خوبی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم به ارزش‌ها روی آورده‌اند، عنوان کرد: هر سال زائران بیشتری و به صورت هدفمندتر در طول سال با رشد کمی و کیفی چشمگیر به این زیارتگاه‌ها می‌آیند و این نشان از روی آوری مردم به ارزش‌های دفاع مقدس است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ضمن مهم خواندن زیرساخت‌های موجود تأکید کرد: باید به تقویت زیرساخت‌ها و بهتر شدن کیفیت خدمات‌رسانی حداقلی موجود بپردازیم، زیرا میزان کمی بازدیدکنندگان در حال افزایش است.

سردار فضلی در ادامه افزود: در سال گذشته بیش از چهار میلیون و 800 هزار نفر از مردم شریف کشورمان در قالب کاروان‌های خودجوش و کاروان‌های دانش‌آموزی و دانشجویی از مناطق کربلای ایران بازدید کرده‌اند.

وی درباره ایجاد مناطق جدید برای بازدیدکنندگان گفت: در دفاع مقدس هزار و 350 کیلومتر طول جبهه نبرد بود که ما بر اساس امکان و ظرفیت و زیرساخت‌ها بخشی از این جغرافیا را توانسته‌ایم برای زیارت مردم شریف آماده کنیم، لکن تاکنون مناطق موجود توسط هیچ فرد و یا کاروانی به طور کامل بازدید و زیارت نشده است که نیاز به مناطق جدید باشد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود: برای بازدید کامل از مناطق موجود در جنوب و غرب و شمال غرب؛ مجموعه‌ای باید بیش از 20 دوره زمانی 4 یا 5 رزوه به سفر راهیان نور بیاید تا بتواند همین مناطق موجود را زیارت کند، اما اگر ان‌شاءالله به این رسیدیم که فراتر از این ظرفیت نیاز به مناطق جدیدی است آمادگی کامل برای اضافه کردن مناطق جدید به زیارتگاه‌های اردوهای راهیان نور را داریم.

فضلی با اشاره به برجسته‌تر شدن برخی مناطق موجود گفت: در حال حاضر و علی‌الخصوص از سال گذشته به برجسته‌تر کردن نقاطی از زیارتگاه‌ها مانند، منطقه نهر حین، منطقه کربلای 4 و یا سایر نقاط مهم پرداختیم و با هدف آشنایی بیشتر جوانان و زیارت‌کنندگان به تقویت و توسعه آن پرداختیم.

وی در خصوص ادامه یافتن ارتباط مجموعه با مسافران سرزمین کربلای ایران برای هدر نرفتن ظرفیت ایجاد شده در آن‌ها گفت: این کار در نگاه کلان کار دشواری است و نیاز به یک بسترسازی قوی دارد، اما ما به فضل خداوند و به کمک عزیزان در وزارت آموزش و پرورش در حال آغاز آن هستیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ادامه داد: طرحی به نام حفظ انسجام آغاز شده و مرکزی را برای این کار تاسیس کرده‌ایم؛ همچنین سایت «کوله بار» نیز برای همین هدف آغاز به کار کرده است.

سردار فضلی ضمن مهم خواندن این ارتباط مستمر بعد از بازگشت از سفر راهیان نور افزود: کارهای انجام شده با توجه به بسترهای موجود کم بوده است و ما هنوز سازوکار کاملی برای این کار فراهم نکرده‌ایم، لکن کارهای کوچکی انجام شده است تا بخشی از این کاروانیان در ایام دیگر سال ارتباطشان با این سایت و مرکز حفظ انسجام برقرار باشد، ان‌شاءالله این کار نیز در آینده‌ای نزدیک کامل و منسجم ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.