سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"گردشگری استاندارد" به بازار‌های جهانی می‌رسد

امروزه بیش از هر زمان دیگری تعداد مقصدهایی که خود را آماده پذیرایی از گردشگران می کنند در حال افزایش است، گردشگری ایران تنها در قالب استاندارد در زنجیره جهانی گردشگری قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در جای جای جهان امروز صحبت از رشد و درآمدزایی صنعت گردشگری است و همگی می دانیم كه گردشگری حتی در بدترین شرایط اقتصادی جهان با رشد مطلوبی مواجه بوده و در برخی كشورها به واسطه درآمدزایی این صنعت راه نجات از فروپاشی اقتصادی ساخته شده است.

با معرفی گردشگری به عنوان موتور محركه اقتصادی به دنیای تجارت، اغلب كشورهای جهان حتی با كمترین جاذبه گردشگری در تلاش برای به دست آوردن سهم بیشتری از درآمد حاصل از آن هستند.

امروزه بیش از هر زمان دیگری تعداد مقصدهایی که خود را آماده پذیرایی از گردشگران می کنند در حال افزایش است، تدوین استانداردهایی را برای خدمات گردشگری كه در زنجیره جهانی گردشگری قابل قبول و استناد باشد، بیش از پیش اهمیت می یابد.

 

هنسا قادری، دبیرکمیته متناظر استاندارد سازی گردشگری و خدمات وابسته "ISIRI/TC228" در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر نقش استاندارد سازی خدمات گردشگری در رونق این صنعت، گفت: همانطور که استاندارد بودن یک کالا می تواند تاثیر به سزایی بر رونق بازار آن کالا داشته باشد، استاندارد خدمات گردشگری نیز سبب رونق بازار این خدمات خواهد شد.

 

وی ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب و استاندارد و در نتیجه دستیابی به رضایت مشتری ، راهی است برای تغییر مقاصد فعلی گردشگران به ویژه گردشگران کشورهای نزدیک و همسایه که بسیاری از آنها کشورهای اسلامی با فرهنگی نزدیک به فرهنگ کشور ما هستند.

قادری، افزایش گردشگران ورودی کشور و در نهایت افزایش ارزآوری و ایجاد اشتغال را دستاورد تدوین چارچوب استاندارد خدمات گردشگری دانست و تصریح کرد: استاندارد سازی خدمات گردشگری نه تنها برای جذب گردشگران خارجی بلكه در رونق گردشگری داخلی كشورها نیز مفید خواهد بود که با تحقق این امر در سایه پتانسیل کشورمان برای جذب گردشگران خارجی و کسب درآمدهای ارزی ناشی از آن، اشتغال زایی برای نیروی کار جوان را نیز در پی خواهد داشت.

 

شایان ذکر است؛ نبود استاندارد مشخص برای خدمات گردشگری در طی سال های اخیر موجب شده تا ایران از جایگاه واقعی خود در زنجیره جهانی گردشگری بازبماند که امید است با همت مسئولان در جهت تدوین استاندارد خدمات گردشگری در کشور فرصت های از دست رفته جبران شود.

 



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.