سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطالعات نشان مي دهند:

اثر سيگار در بروز سرطان مثانه بيش از 10 سال در بدن باقي مي ماند

مطالعات نشان مي دهند اگرچه با ترك سيگار اثرات منفي و خطرناك آن كمتر مي شود، اما اثر اين ماده در بروز سرطان هايي مانند سرطان مثانه ممكن است تا بيش از 10 سال در بدن باقي بماند.

رحمان صداقت پيشه فوق تخصص اورولوژي در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران افزود: سرطان مثانه به عنوان دومين سرطان شايع دستگاه ادراري شناخته مي شود كه در اغلب موارد در سنين سالمندي بروز مي كند.

وي با بيان اينكه شيوع سرطان مثانه در سنين قبل از سالمندي نيز بيشتر شده است، تصريح كرد: استعمال دخانيات به ويژه سيگار برخي از تماس ها و مواجهات شغلي برخي از بيماري ها و مشكلات اداري و تعدادي از اردوها مهمترين عوامل بروز سرطان مثانه است.

صداقت پيشه با اشاره به تاثيرات بسيار خطرناك سيگار در بروز سرطان مثانه، تاكيد كرد: مطالعات نشان مي دهند كه اگر چه با ترك سيگار اثرات منفي و خطرناك آن كمتر مي شود، اما اثر اين ماده در بروز سرطان هايي مانند سرطان مثانه ممكن است تا بيش از 10 سال در بدن باقي بماند.

وي يادآور شد: بهترين توصيه براي افراد سيگاري اين است كه هرچه زودتر اقدام به ترك آن كنند، به اين دليل كه هر چه سريعتر سيگار ترك شود اثرات منفي و مضر آن بسيار كمتر است./ع2
برچسب ها: سرطان ، سیگار ، ماده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.