سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش موارد ابتلا به گلوكوم در سنين قبل از 45 سالگي

بررسي ها نشان مي دهد كه اگر چه گلوكوم در اغلب موراد در اواخر دوران ميانسالي و سنين سالمندي رخ مي دهد، اما موارد ابتلا به آن در سنين قبل از 45 سالگي افزايش يافته است.

اميرعلي شايسته، متخصص بيماري هاي چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گلوكوم در حالت كلي به دو نوع بسته و باز تقسيم مي شود كه نوع باز آن، شايعترين مورد گلوكوم است.

وي با بيان اينكه انواع گلوكوم در سنين ميانسالي و سالمندي شايعتر است، اظهار داشت: در عين حال اين بيماري در افراد جوان توهم رخ مي دهد و حتي ممكن است موجب از دست رفتن كامل بينايي آن ها شود.

شايسته تأكيد كرد: بررسي ها نشان مي دهد كه اگر چه گلوكوم در اغلب موراد در اواخر دوران ميانسالي و سنين سالمندي رخ مي دهد، اما موارد ابتلا به آن در سنين قبل از 45 سالگي افزايش يافته است.

وي گفت: گلوكوم يا همان آب سياه در مراحل ابتدايي بيماري علامت خاصي ندارد و در اين مراحل ديد طبيعي بوده و دردي وجود ندارد.

شايسته افزود: با گذشت زمان علايمي مانند كاهش بينايي و حتي درد در ناحيه چشم بروز مي كند.

وي، با اشاره به اينكه بايد قبل از تشديد گلوكوم، بيماري تشخيص داده شود، خاطرنشان كرد: تشخيص به موقع و زودرس گلوكوم، تنها با مراجعات مكرر و منظم به پزشك و انجام معاينات دقيق امكان پذير است./ح
برچسب ها: گلوکوم ، چشم ، جراحی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.