سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير راه و شهرسازي خبر داد:

ساخت شش برابري طول راه ها/اتصال تمام استانها به شبكه ريلي

وزير راه و شهرسازي اعلام كرد: ميزان راه هاي ساخته شده در اين دوره 6.1 برابر بيشتر از راه هاي ساخته شده در دولت هاي قبلي است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي نيكزاد  با تاكيد بر اينكه هم اكنون هشت هزار و ۵۰۰ كيلومتر راه آهن در كشور در ۱۱ استان فاقد شبكه ريلي در دست ساخت است، گفت: تا اوايل سال ۹۴ تمام استانها در سطح كشور از شبكه ريلي برخوردار خواهند شد.

وزير راه و شهرسازي اضافه كرد: در دولتهاي نهم و دهم ۱۱ هزار كيلومتر راه آهن در كشور در دست ساخت قرار گرفت كه دو هزار و ۵۰۰ كيلومتر آن به بهره برداري رسيده است.

وي مهمترين پروژه ريلي دولتهاي نهم و دهم را اتصال راه آهن سراسري به كشورهاي تركمنستان و قزاقستان عنوان و بيان كرد: با بهره برداري از راه آهن گرگان - اينچه برون، جمهوري اسلامي ايران به راه آهن تركمنستان و قزاقستان متصل شد.

وزير راه و شهرسازي گفت: اين قطعه به صورت مشترك از سوي سه كشور در دست ساخت قرار گرفته كه جمهوري اسلامي ايران سهم شبكه ريلي خود را تا اينچه برون به بهره برداري رساند.

نيكزاد افزود: محور راه آهن گرگان - بجنورد - مشهد نيز كه شهرهاي بين راهي را هم شامل مي شود با موافقت رييس جمهور و پيگيري استان خراسان شمالي در دستور كار قرار گرفته است.

وي اضافه كرد: بر اساس دستور رييس جمهور اولويت اين شبكه ريلي در مرحله نخست قطعه بجنورد - مشهد به مسافت ۳۰۲ كيلومتر است كه اجراي آن با حضور رييس جمهور و اعتبار ۱۵ هزار ميليارد ريال آغاز شد.

وزير راه و شهرسازي ادامه داد: طول مسافت راه آهن گرگان - بجنورد - مشهد حدود ۶۵۵ كيلومتر با تونلي به طول ۷/۴ كيلومتر است و براي ساخت آن ۹۶۰ ميليون يورو اعتبار ارزي به ارزش ۴۰ هزار ميليارد ريال پيش بيني شده و در صورت تامين اعتبار تا پايان سال ۹۳ مرحله نخست آن به اتمام مي رسد.

نيكزاد در ادامه همچنين گفت: در دولتهاي نهم و دهم در بخش راهسازي كارهاي بزرگي انجام شد بطوري كه در اين مدت ۱۰۰ هزار كيلومتر راه روستايي در مناطق روستايي بالاي ۲۰ خانوار آسفالت شد كه ۵/۲ برابر راههاي روستايي ايجاد شده در طول تاريخ ايران است.

وي افزود: در دوران هشت ساله اين دولتها ۵۷ هزار و ۶۰۰ كيلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلي و راه روستايي در سطح كشور ساخته شد.

وزير راه و شهرسازي افزود: ميزان راههاي ساخته شده در اين دوره ۶/۱ برابر بيشتر از راههاي ساخته شده در دولتهاي قبلي است.

وي اضافه كرد: هم اكنون نيز ۴۱ هزار و ۵۰۰ كيلومتر انواع راه در سطح كشور در دست ساخت قرار دارد.

نيكزاد همچنين به ساخت مسكن مهر در كشور اشاره و بيان كرد: عمده اظهار نظرها در خصوص مسكن مهر سياسي است اما ساخت مسكن مهر و واگذاري زمين به صورت رايگان و قرارداد ۹۹ ساله به مردم نوعي توزيع سرمايه در كشور محسوب مي شود كه از سوي دولتهاي نهم و دهم انجام شده است.

نيكزاد در ادامه گفت: در استان خراسان شمالي در آغاز كار دولت نهم در سال ۸۵ تعداد واحدهاي مسكوني ۱۷۰ هزار واحد براي ۸۱۱ هزار نفر جمعيت بود كه در دولتهاي نهم و دهم در اين استان ۶۰ هزار واحد مسكوني ساخته و تحويل متقاضيان شد.

وي افزود: ۱۹ هزار واحد مسكوني مهر نيز در اين استان در مناطق شهري و روستايي در دست ساخت قرار دارد كه تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: راه ، ریل ، استانها ، اتصال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.