سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش ميداني باشگاه خبرنگاران از سطح شهر/

درخواست تعرفه جديد در اکثر شعبه‌هاي اخذ راي/ وقتي خبرنگار ايتاليايي کنار روحاني عکس يادگاري گرفت

در حاليکه 8 صبح امروز فرايند راي‌گيري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و انتخابات شوراها در سراسر کشور آغاز شد، تمام مقدمات براي خلق يک حماسه سياسي فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگارن به سطح شهر، درحالي که دقايقي پيش فرايند راي‌گيري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و انتخابات شوراها در سراسر کشور آغاز  شد، تمام مقدمات براي خلق يک حماسه سياسي فراهم شده است.
 
فرايند اخذ راي در شعب مشخص شده هشت صبح آغاز شد و هم اکنون مردم با مراجعه به شعبات اخذ راي منتظر باز شدن درب حوزه‌ها هستند تا دين خود در ساختن کشورشان را ادا کنند.
 
براي مثال در مسجد ولنجک سعادت آباد و همچنين مدرسه محل اخذ راي شهرک غرب از دقايقي ابتدايي صبح؛ هموطنان با در دست داشتن شناسنامه در محل حاضر شده‌ تا در همان ابتداي کليد خوردن اخذ راي،‌ راي خود را به صندوق‌ها بياندازند.
 
براي ديدن تصاوير اينجا كليك كنيد

براساس این گزارش "مسجد نظام مافی در جنت آباد"، دبیرستان امام جعفر صادق در جنت آباد جنوبی، "مسجد امام حسن (ع) شهر زیبا، مسجد امام علی(ع) شهران از دیگر شعباتي هستند که حضور گسترده مردم برای رای دادن مشهود بود.

به گزارش ميداني خبرنگار  باشگاه خبرنگاران از سطح شهر تهران، مردم این مناطق با در دست داشتن شناسنامه‌های خود در صف‌های طولانی برای شرکت در این حماسه بزرگ ايستاده‌اند و سطح شهر مملو از شور و نشاط انتخاباتي است.

براساس اين گزارش علي‌رغم همه تبليغات منفي دشمنمان مبني بر عدم مشارکت مردم در راي‌گيري براساس مشاهدات عيني خبرنگار ما در سطح شهر، مردم از ساعات اوليه در پاي صندوق‌هاي راي بدون هيچ حاشيه‌اي حضور داشته و در حال تعيين سرنوشت خود هستند.

گفتني است؛‌ مسجد اميرالمومنين کارگر شمالي و مسجد‌النبي در اميرآباد، مسجد الزهرا(س) شهرآرا، دبيرستان نور مرزداران، دبيرستان باغ فيض و شعبه سيار 766 يوسف‌آباد از ديگر محل‌هاي اخذ راي بود که مردم با تشکيل صف‌هاي طولاني در ساعات اوليه راي‌گيري اقدام به مشارکت در خلق حماسه سياسي کرده بودند.

در اين ميان فرقي نمي‌کند، از طيف‌هاي مختلف مردم از کسانيکه کروات زده‌اند تا مردم عادي و ايرانيان مقيم داخل و خارج از کشور در اين راي‌گيري شرکت کرده‌اند به طوريکه که در شعبه سيار يوسف‌آباد که در حاشيه ميدان سيد جمال‌الدين اسدآبادي مستقر شده است افراد زيادي حضوردارند و نکته جالب اينکه در اين دوره از راي‌گيري در مکان‌هاي اخذ راي، راي‌دهندگان به صورت خانوادگي حضور يافته و پس از مشورت کانديداي مورد نظر خود را انتخاب مي‌کنند.

براي ديدن تصاوير اينجا كليك كنيد
 
اکثر مسئولان شعب اخذ راي مذکور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از استقبال گسترده مردم خبر مي‌دهند و اذعان دارند با اين روند ميزان مشارکت مردم نسبت به دوره‌هاي قبلي افزايش چشم‌گيري خواهد داشت.

براساس گزارش ميداني باشگاه خبرنگاران به دليل مشارکت بالاي مردم در راي دادن و به دليل ازدحام جمعيت برخي شعبات اخذ راي درخواست تعرفه‌هاي جديد راي گيري کرده‌اند.

گفتني است،‌ شعبه 618 سازمان تبليغات واقع در ميدان فلسطين يکي از شعباتي است که با مشارکت زياد مردم روبرو است.

عباسي نماينده فرماندار در اين شعبه و همچنين قرباني رئيس شعبه مذکور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه درخواست تعرفه جديد خواهيم داشت، گفت: استقبال مردم بسيار بالا بوده و حتي قبل از شروع راي گيري يعني قبل از ساعت 8 مردم در مقابل اين شعبه صف بسته بودند.
 
براي ديدن تصاوير اينجا كليك كنيد

همچنين اميدي رئيس شعبه مدرسه سميه نيز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تصريح کرد: به دليل استقبال خوب مردم درخواست دو منشي مازاد کرديم تا به تسهيل امور راي گيري کمک کنند.

وي همچنين افزود: صندوق سيار ديگري نيز در خيابان فاطمي مستقر کرديم تا بتوانند در امر اخذ راي کمک کنند.

همچنين شعبه سيار ديگري در محل خيابان وصال شيرازي که در يک اتوبوس خط واحد اقدام به راي گيري مي‌کنند نيز با استقبال خوب مردم روبرو است.

وقتي خبرنگار ايتاليايي با عکس روحاني عکس يادگاري گرفت

براساس گزارش خبرنگار مستقر باشگاه خبرنگاران در سطح شهر روند انتخابات يازدهم رياست جمهوري که از ساعت 8 صبح امروز آغاز شده است، آرامش و حضور پرشکوه مردم در شعبات مختلف اخذ راي انجام مي‌گيرد اما در گوشه و کنار اين شهر و در نقط مختلف برخي حواشي انتخاباتي نيز خودي نشان مي‌دهند.

با يک خبرنگاري که مدعي بود خبرنگار شبکه يک ايتاليا است که از روز دوشنبه به منظور پوشش حماسه 24 خرداد وارد کشورمان شده است ظهر امروز با حضور در ستاد مرکزي انتخابات "حسن روحاني" با افراد حاضر در اين ستاد از جمله "علي يونسي" مصاحبه کرد.

اين خبرنگار در هنگام پرسيدن سوال به صورت ماهرانه از دست تجدد و مدرن شدن ايرانيان در پي نتيجه اين دوره از انتخابات سخن گفت به گونه‌اي که انگار ايران در حال حاضر متجدد است!

خبرنگار مدعي شبکه يک ايتاليا به همراه تصوير بردار خود به هنگام خروج از ستاد انتخاباتي "حسن روحاني" مقابل پوستر حسن روحاني قرار گرفت و از مترجم خواست تا عکس يادگاري بگيرد شايد در آينده به دردش خورد!

در ادامه اين گزارش ميداني، رئيس شعبه 687 پتروشيمي با بيان اينکه استقبال مردم در ساعات اوليه صبح خوب بود، گفت: احتمالا مردم در پي درخواست مقام معظم رهبري به صورت گسترده در پاي صندق‌هاي راي حاضر شده‌اند.

مرآتي تصريح کرد: معمولا در سال‌هاي گذشته بعد از ظهر شعبه شلوغ مي‌شد ولي امسال قبل از ظهر شلوغ شده و پيش بيني مي‌کنيم بعد از ظهر نيز به همين منوال شلوغ باشد.

همچنين شعبه 630 اداره کل تعاون مملو از حضور گسترده مردم در پاي صندوق‌هاي راي بود و نماينده فرمانداري در اين شعبه گفت: احتمالا درخواست تعرفه جديد خواهيم داد چرا که رفته رفته حضور مردم گسترده مي‌شود.

کاظمي ناظر شوراي نگهبان در شعبه مسجد هدايت نيز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: استقبال مردم در ساعات اوليه صبح بسيار خوب بوده و به احتمال زياد درخواست تعرفه جديد بعيد نيست.

وي گفت: پيش بيني مي‌کنيم بعدازظهر به همين منوال شلوغ باشد.

براساس گزارش خبرنگار مستقر باشگاه خبرنگاران در سطح کشور در حالي که روز 24 خرداد ماه در حال سپري شدن است که مردم پايتخت در آرامش کامل به همراه خانواده‌هاي خود در پاي صندوق‌هاي راي حاضر شده و در خلق حماسه سياسي سهيم مي‌شوند.

اين خبر در حال تکميل است
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.