سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

انتخابات شوراها تحقق كامل قانون اساسي

اصل ايجاد شوراهاي اسلامي شهر و روستا در قانون اساسي، نشان‌دهنده اهتمام نظام جمهوري اسلامي ايران به مجموعه متنوع فكرها، مشورت‌ها و ديدگاه‌ها در اداره امور كشور توسط مردم است و اين موضوع نقطه مقابل نظام‌هاي ارتجاعي و استبدادي است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، اهميت انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا و نقش آن در استحكام مردم سالاري كشور يكي از مباحثي است كه اين روزها كانون توجه بسياري است .
حل مشكلات مردم توسط شوراها چه در شهر، چه در بخش و چه در روستا سبب كم كردن مراجعه آنها به نهادهاي بالاتر مي شود و همين امر يكي از راههاي مهم تمركز زدايي است، چرا كه مشكلات مردم در همان شهر يا روستا حل مي شود.
همچنين شوراها طبق قانون اساسي مديريت شهر و روستا را بر عهده دارند و نمادي ديگر از اداره‌ كشور به دست مردم است.
اگر شوراها بتوانند به اين مهم دست پيدا كنند، سرمايهي ارزشمند اعتماد عمومي را افزايش مي ‌بخشند و زمينه‌ساز حضور پرنشاط مردم در همهي عرصه‌هاي پيشرفت و توسعه‌ كشور مي‌شوند.
انتخابات شوراها هم از اين جهت مهم است كه كار روزمرهي مردم و زندگي شهر و روستايي مردم، وابسته به اين انتخابات است.
اگر انسانهاي صالح، كارآمد، بانشاط، مومن، نجيب و امين در شوراها انتخاب شوند، خيال مردم از لحاظ مسائل جاري روزمره‌ زندگي كه با آن سر و كار دارند، راحت تر خواهد شد.
اگر مردم عادت كنند كه براي ادارهي امورِ روزمره‌ شهري يا روستايي خودشان، كساني را با شناخت انتخاب كنند، هم به پيشرفت امور كشور، هم به آشنا شدن مردم با وظايفي كه بر عهدهي آنهاست و بايد انجام گيرد و البته سودش هم به خود مردم برمي‌گردد، كمك مي كند.
اگرمردم بدانند هر كسي را انتخاب مي‌كنند، مسووليت هايي مشخصي در مقابل اين انتخاب بر دوش آنهاست به طور يقين بيشتر دقت مي كنند، از رفتار احساسي دوري مي كنند تا افراد دلسوز، متدين و كارآمد انتخاب شوند.
وقتي مردم بدانند كه شوراهاي شهر و روستا براي چه به وجود آمده. كسي را انتخاب مي كنند كه تقوا و دلسوزي وي زبازند خاص و عام چه در نظر و چه در عمل باشد.
عمر قانوني شوراها چهار سال است و شروع به كار دوره چهارم شوراهاي اسلامي، يك ماه پس از آغاز دوره رييس جمهوري يازدهم خواهد بود.
۶۷۴ كانديدا براي انتخابات شهر و روستاي شهرستان خمين تائيد صلاحيت شدند.
اين كانديداها با شروع رسمي تبليغات شوراي شهر و روستا در سراسر كشور تبليغات خود را با تشكيل ستادهاي تبليغاتي شروع كردند.
نصب بنر و چسباندن پوسترهاي رنگي در فضاهايي كه شهرداري مشخص كرده چهره شهر را هم دگرگون ساخته است.
اما همزماني اين انتخابات با يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ارزش و اهميت آن را كم نكرده است و حتي در روستاها به تبليغات نامزدهاي شورا توجه بيشتري دارند.
چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا همزمان با يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در ۲۴ خرداد برگزار خواهدشد.
با اين حال مردم بايستي فردي اصلح، متدين، كارآمد و متخصص را براي انجام امور خودشان و البته با حساسيت بالا و به دور از جنجال آفريني ها و هياهوهاي تبليغاتي انتخاب كنند، چرا كه اين انتخاب درست آنان تضمين كننده آينده فرزندان اين مرز و بوم است.
مردم كساني را انتخاب كنند كه اين افراد با زد و بندهاي سياسي ميانه اي نداشته باشند، مغلطه كاري، دروغگويي و دورويي در كارشان نباشد و افرادي صديق و راستگو در بين مردم باشند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.