سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

افتتاح 150 پروژه عمرانی، کشاورزی و تحقیقاتی در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 150 پروژه عمرانی، کشاورزی و تحقیقاتی آذربایجان غربی در هفته جهاد کشاورزی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه سیدعلی مختاری در نشست خبری با اصحاب رسانه به منظور اعلام برنامه‌های سازمان در هفته جهاد سازندگی که در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: در این هفته 150 پروژه عمرانی، کشاورزی و تحقیقاتی با رقم سرمایه‌گذاری بیش از 380 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای 900 نفر افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 300 خانوار از مزایای طرح‌های افتتاح شده توسط سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در هفته جهاد کشاورزی بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: این پروژه‌ها در زیر بخش‌های بهبود تولیدات دامی، بهبود تولیدات گیاهی، صنایع کشاورزی، شیلات، آب و خاک، منابع طبیعی، طرح‌های تحقیقاتی و تعاون روستایی قرار دارند.

مختاری با اشاره به بهره‌برداری از 13 طرح در بخش تولیدات دامی، خاطرنشان کرد: رقم سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها 41 میلیارد و 850 میلیون ریال است و برای 61 نفر شغل ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: هشت طرح در بخش بهبود تولیدات گیاهی با اشتغال‌زایی 135 نفر و چهار طرح در بخش صنایع کشاورزی با اشتغال‌زایی برای 45 نفر در هفته جهاد کشاورزی در آذربایجان غربی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در بخش‌های شیلات، دو طرح، آب و خاک، 106 طرح، منابع طبیعی، دو طرح، طرح‌های تحقیقاتی، هشت طرح و تعاون روستایی، دو طرح افتتاح می‌شود.

مختاری ادامه داد: این پروژه‌ها شامل پوشش بتنی انهار سنتی، لای روبی و مرمت قنوات، خطوط انتقال آب کشاورزی، احداث استخر ذخیره آب کشاورزی، آبیاری تحت فشار، سردخانه و سورتینگ و بسته‌بندی میوه، فرآورده‌های لبنی، مرغداری گوشتی، کارخانه جوجه‌کشی، پرورش آبزیان، پرورش گاو شیری و رونمایی از طرح‌های تحقیقاتی است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.