سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

پیشرفت70 درصدی عملیات مرمت پل قدیم دزفول

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری دزفول از مرمت پل قدیم شهرستان دزفول خبر داد و گفت: 70 درصد مرمت پل قدیم این شهرستان انجام شده و کار مرمت ادامه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، غلامعلی باغبان‌زاده اظهار کرد: مرمت پل تاریخی و ثبت ملی شده این شهرستان ازسال‌ها قبل شروع و درحال حاضر 70 درصد کف سازی این پل انجام شده است و مرمت با تخصیص اعتبارات ادامه خواهد داشت.

باغبان‌زاده در مورد تاریخی بودن پل قدیم دزفول گفت: پل قدیم مربوط به دوره ساسانیان بوده و از آثار ثبت ملی شده این شهرستان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری دزفول در بیان مرمت این آثار تاریخی افزود: مرمت این پل از سال‌های متوالی بعد از انقلاب انجام شده بخش عمده مرمت این پل به اتمام رسیده است.

باغبان‌زاده ادامه داد: کار مرمت و مطالبات از سال 85 رقم خورده و استمرار و ادامه پیدا کرده و حذف تردد روی پل از سال 89 رقم خورده است.

وی با اشاره به این مطلب بیان کرد: مرمت 70 درصد از کف سازی و ستون‌های این پل تاریخی در سال گذشته انجام شده است.

باغبان‌زاده خاطر نشان کرد: برای حذف پیاده الحاقی در گذشته نه چندان دوری هزینه هایی خرج شده که ضلع غربی برای حذف باقی مانده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری دزفول افزود: با توجه به اینکه پیاده الحاقی که فلزی است نسبت به برداشت آسفالت روی پل و کف سازی اقدامات لازم انجام شده است.

وی در بیان اینکه مرمت چند مکان تاریخی این شهرستان باقی مانده  تصریح کرد: در صورت تخصیص اعتبارات مرمت سازه‌های آبی آسیاب‌ها که زیر پل قدیم تاریخی هستند نیاز به مرمت دارند و همچنان سازه‌های زیر پل دوم این شهرستان نیز نیاز به مرمت دارند.

باغبان زاده ادامه داد: بافت تاریخی معابر و خانه‌های تاریخی ثبت ملی شده در دستور کار قرار گرفته است./س
برچسب ها: پیشرفت ، عملیات ، پل قدیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.